Pierwsza Coradia pokazana w Rumunii. Kolejne już nie powstaną w Chorzowie
Alstom oraz Rumuński Urząd ds. Reformy Kolei (ARF) zaprezentowali pierwszy pociąg regionalny Coradia Stream dopuszczony w Rumunii do użytku komercyjnego.
Prezentacja miała miejsce w czasie specjalnej podróży na trasie Bukareszt – Braszów. Jest to pierwszy z floty 37 pociągów zamówionych przez ARF, a także pierwszy od 30 lat nowy pociąg elektryczny dostarczony Rumunii. Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl kolejne takie pociągi nie powstaną w Chorzowie a w Niemczech.
Spis treści:
- Jakie korzyści dla pasażerów wynikają z wprowadzenia pociągów Coradia Stream na trasy regionalne w Rumunii?
- W jaki sposób nowe centrum serwisowe Alstom w Bukareszcie przyczyni się do utrzymania i eksploatacji floty Coradia Stream?
- Jakie innowacje technologiczne wprowadzono w pociągach Coradia Stream, które wspierają transformację Rumunii w kierunku zrównoważonej mobilności?
Nowe pociągi
– Bardzo się cieszę, że 37 regionalnych pociągów elektrycznych wyprodukowanych przez Alstom zwiększy jakość transportu kolejowego na popularnych trasach, m.in. do Braszowa i Konstancy. Nowoczesne pociągi odegrają istotną rolę w transformacji Rumunii w kierunku zrównoważonej mobilności, zgodnie z naszymi aspiracjami dotyczącymi promocji ekologicznych i inteligentnych rozwiązań w obszarze globalnej mobilności – podkreśla Gabriel Stanciu, Dyrektor Zarządzający Alstom w Rumunii, Bułgarii i Mołdawii.
– Realizacja przez Alstom nowego centrum serwisowego dla floty ARF otwiera nowy rozdział naszego zaangażowania w Rumunii. W tym roku świętujemy 30. rocznicę obecności Alstom w tym kraju, jest to więc tym bardziej znaczące osiągnięcie – dodaje Gabriel Stanciu.
Każdy z zamówionych przez ARF elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream składa się z sześciu wagonów z 351 miejscami dla pasażerów. Pociągi są w pełni niskopodłogowe. Płynność podróży i dogodny dostęp do pojazdów zapewni m.in. dwoje drzwi wejściowych z każdej strony w środkowych wagonach oraz po jednym wejściu z każdej strony w wagonach krańcowych. Każdy pociąg jest wyposażony w cztery ekologiczne toalety, rozmieszczone równomiernie na całej długości pojazdu, w tym jedną przeznaczoną dla osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Komfort pasażerom zapewnią też duże półki na bagaż. Informacje będą przekazywane poprzez system dźwiękowy i dynamiczne wyświetlacze. Pociągi są wyposażone w szczegółowy system liczenia pasażerów wykorzystujący precyzyjne czujniki, który dostarczy operatorowi dokładne dane o ruchu i pozwoli optymalnie planować eksploatację pojazdów.
Poza dostarczeniem taboru umowa między ARF i Alstom obejmuje również jego utrzymanie w okresie 15 lat, z opcją przedłużenia usług o kolejnych 15 lat.
Aby zapewnić utrzymanie zamówionych przez ARF pociągów, Alstom rozpoczął w centralnej części Bukaresztu budowę centrum serwisowego o wartości 50 mln euro. Jego wyposażenie uwzględnia najnowocześniejsze maszyny i technologie, wykorzystywane w analogicznych obiektach w Europie, m.in. podpodłogową tokarkę do kół i cyfrowe urządzenia diagnostyczne. Pierwszy etap inwestycji, ze sprzętem niezbędnym do testowania i konserwacji floty, został ukończony w kwietniu 2024 roku. Docelowo powstanie obiekt o powierzchni 30 tys. m kw., będący nowoczesnym, w pełni wyposażonym centrum serwisowym.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze