Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PGE GiEK zleca kompleksową naprawę Alfów. Ruszyło postępowanie przetargowe

inforail
30.05.2025 10:30
0 Komentarzy

PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. ogłosiła postępowanie na wykonanie naprawy dwóch lokomotyw spalinowych serii 6Dh-1 (seria Alf) na poziomie utrzymania P4.

Prace realizowane będą na rzecz Oddziału Elektrownia Opole, a wartość zamówienia przekracza próg unijny, co wiąże się z zastosowaniem procedur ustawy Prawo zamówień publicznych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla PGE GiEK przyniesie aktualizacja Dokumentacji Systemu Utrzymania (DSU) w ramach realizowanej naprawy lokomotyw?
  2. Czy wykonawcy będą mieli możliwość zgłoszenia robót dodatkowych po rozpoczęciu drugiego etapu prac?
  3. W jaki sposób zamawiający zamierza weryfikować zgodność przeprowadzonych napraw z wymaganiami TDT i DSU?

Zakres prac: nie tylko naprawa, ale i zmiana dokumentacji technicznej

Zakres zamówienia obejmuje nie tylko wykonanie samych napraw zgodnie z obowiązującą Dokumentacją Systemu Utrzymania (DSU), ale także aktualizację tej dokumentacji – m.in. w zakresie tachografów, systemu SHP, układów hamulcowych oraz procedur serwisowych i pomiarowych. W dokumentacji szczegółowej wskazano konkretne poprawki, jakie mają być wprowadzone do zapisów DSU.

Naprawy z udziałem TDT i szczegółowymi wymaganiami

Zgodnie z wymaganiami, naprawy muszą obejmować m.in. reprofilację zestawów kołowych, wymianę zużytych obręczy, serwis klimatyzacji, wymianę filtrów i akumulatorów, kontrolę manometrów oraz kompletne badania ciśnieniowe zbiorników z udziałem inspektora Transportowego Dozoru Technicznego. Wykonawca jest również zobowiązany do wykonania dokumentacji potwierdzającej pomiary nacisków osi, hałasu oraz zgodności z przepisami BHP.

Harmonogram i warunki realizacji

Prace mają zostać podzielone na dwa etapy – każdy po maksymalnie 90 dni roboczych. Drugi etap może rozpocząć się nie wcześniej niż 20 października 2025 roku. Całkowity termin realizacji zamówienia nie może przekroczyć 270 dni. Miejsce wykonania prac pozostaje do dyspozycji wykonawcy, jednak odbiór lokomotyw po naprawie będzie się odbywał na jego terenie.

Wymogi kadrowe i organizacyjne

PGE GiEK wymaga, aby wszystkie osoby wykonujące czynności naprawcze były zatrudnione na podstawie umowy o pracę. Firma zastrzega sobie również prawo do kontroli postępu robót i weryfikacji zgłaszanych robót dodatkowych na miejscu – na koszt wykonawcy. W przetargu zastosowano mechanizm tzw. „procedury odwróconej”, co oznacza, że dopiero po ocenie ofert zostanie zweryfikowany wykonawca pod kątem warunków udziału w postępowaniu.

Wadium i kryteria wyboru

Wadium w wysokości 60 tys. zł musi zostać wniesione przez oferenta przed terminem składania ofert. Jedynym kryterium wyboru będzie cena – co może wskazywać na oczekiwanie ze strony zamawiającego rynkowo konkurencyjnych ofert.

Materiały eksploatacyjne i dokumentacja

Po zakończeniu napraw wykonawca musi dostarczyć komplet materiałów eksploatacyjnych, m.in. filtry, oleje i płyny eksploatacyjne odpowiadające specyfikacji producenta silników Caterpillar oraz sprężarek Airpol. Wszystkie czynności oraz ich wyniki muszą zostać udokumentowane, a dokumentacja trafi do zamawiającego z odpowiednim wyprzedzeniem przed odbiorem lokomotyw.

Komentarze