Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

PESA bez przetargu naprawi SA134-010

inforail
14.01.2019 08:40
0 Komentarzy

PESApodpisała z Wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim umowę na wykonanie czynnościczwartego poziomu utrzymania i prac modernizacyjnych dla autobusu szynowegoSA134-010.

Zamówienie obejmuje także:

1) udzielenie gwarancji na pojazd,oprogramowanie i dokumentację techniczną;

2) opracowanie i przekazanie dokumentacjitechnicznej;

3) udzielenie licencji na dokumentacjętechniczną i oprogramowanie.

Wartość umowy to 3 861 700.00 PLN netto.

Zamawiający wymaga, aby Wykonawca oprócz zakresuprzewidzianego w DSU wykonał w autobusie szynowym SA134-010 w ramach P4następujące czynności:

1) wymiana wszystkich kół monoblokowych;

2) wymiana wszystkich tarcz hamulcowych (zastosowaćtarcze dzielone);

3) malowanie całego pudła zgodnie zdotychczasową kolorystyką i schematem, łącznie z wymianą fug okiennych;

4) naniesienie powłokilakierniczej „antygraffiti” na całym pudle;

5) umieszczenie na bocznych powierzchniach pudłaherbów Województwa Wielkopolskiego, napisów „Województwo Wielkopolskie” orazlogo Użytkownika w miejscach uzgodnionych z Zamawiającym;

6) piaskowanie i malowanie półek bagażowych;

7) malowanie wnętrza pojazdu;

8) wymiana wykładziny podłogowej w całympojeździe;

9) wymiana zbiorników paliwa na zbiornikiwykonane ze stali nierdzewnej;

10) wymiana drzwi do kabin maszynisty(zastosować drzwi lewe patrząc od strony przedziału pasażerskiego ze szkłabezpiecznego, eliminującego refleksy świetlne w kabinie, wyposażone w system”antypaniczny”, zamykane na klucz);

11) wymiana rolet szyb czołowych w kabinachmaszynisty;

12) malowanie pulpitów;

13) w zakresie regeneracji – naprawy silnikówspalinowych:

a) regeneracja wału korbowego wraz z wymianąwszystkich panewek,

b) wymiana kadłuba,

c) wymiana wszystkich tulei cylindrowych,korbowodów, tłoków i pierścieni tłokowych,

d) wymiana wałka rozrządu,

e) wymiana wszystkich wtryskiwaczy i przewodówwysokiego ciśnienia,

f) wymiana pompy oleju.

14) w zakresie naprawy przekładni rozdzielczych(osiowych) minimum:

a) wymiana labiryntów uszczelniających wałodbioru mocy,

b) wymiana uszczelnień,

c) wymiana kół zębatych odpowiedzialnych zawybór kierunku jazdy,

d) wymiana łożysk,

e) wymiana siłownika odpowiedzialnego za wybórkierunku jazdy.

Zakres prac modernizacyjnych:

1) modernizacja układu pneumatycznego;

2) wymiana foteli pasażerskich;

3) modernizacja systemu monitoringu;

4) modernizacja systemu informacji pasażerskiej;

5) montaż rolet okiennych;

6) modernizacja układu hamulcowego;

7) modernizacja układu ATM;

8) modernizacja przedziału WC;

9) modernizacja układu ogrzewania;

10) modernizacja systemu sterowania;

11) modernizacja systemu diagnostyki;

12) zabudowa elementów ogólnej budowy pojazdu.

Wszystkie zespoły, podzespoły, elementy imateriały podlegające wymianie w ramach P4 oraz zastosowane podczas pracmodernizacyjnych muszą być fabrycznie nowe.

I uzasadnienie, dlaczego oferta PESY zostaławybrana w drodze bezprzetargowej. Zgodnie z brzmieniem Prawa zamówieńpublicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki w przypadku udzielenia,w okresie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemuwykonawcy usług, zamówienia polegającego na powtórzeniu podobnych usług, jeżelitakie zamówienie było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówieniapodstawowego i jest zgodne z jego przedmiotem oraz całkowita wartość tegozamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości. Zamawiający –Województwo Wielkopolskie z siedzibą Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu w dniu19.10.2017 r. wszczął postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybieprzetargu nieograniczonego o wartości zamówienia przekraczającej kwotyokreślone w przepisach wydanych na podstawie ustawy Prawo zamówień publicznychpn.: „Wykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania i prac modernizacyjnychdla autobusu szynowego SA132-014” poprzez zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniuw miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie oraz na stronie internetowej.(Ogłoszenie o zamówieniu zostało przesłane do Dziennika Urzędowego UniiEuropejskiej w dniu 17.10.2017r.). Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowanew Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 19.10.2017 r. W treści wyżejwymienionego ogłoszenia Zamawiający przewidział możliwość udzielenia zamówieńpolegających na powtórzeniu podobnej usługi dla 1 pojazdu, zgodnie z art. 67ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Szacunkowa wartość zamówieniapodstawowego wynosiła 4 230 000,00 PLN. Jako ofertę najkorzystniejszą wybranoofertę złożoną przez firmę: Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (cena brutto:5.157.144,00 PLN). Wobec powyższego w dniu 12.2.2018 r. zawarto umowę z wybranąfirmą. Zamówienie realizowane jest należycie, zgodnie z wymaganiamiZamawiającego określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Wzwiązku z rosnącymi potrzebami przewozowymi w zakresie kolejowych przewozówpasażerskich w województwie wielkopolskim oraz w związku z obowiązkami jakienakłada na Zamawiającego (pełniącego również funkcję Organizatora kolejowychwojewódzkich przewozów pasażerskich), a także mając na uwadze zapisyDokumentacji Systemu Utrzymania (DSU) pojazdów kolejowych, konieczne jestwykonanie czynności czwartego poziomu utrzymania (P4) i modernizacji autobususzynowego o oznaczeniu kolejowym SA134-010. Zgodnie z dokumentacją DSU dlaautobusu szynowego serii SA134, pojazd po dziesięciu latach eksploatacji lub poosiągnięciu przebiegu 1.200.000 km od daty produkcji musi być poddany czynnościomczwartego poziomu utrzymania (P4), tj. naprawie rewizyjnej oraz modernizacji.Realizacja zamówienia obejmuje szczegółowe sprawdzenie stanu technicznego,naprawę lub wymianę przewidzianych w DSU podzespołów i zespołów, co umożliwidalszą eksploatację autobusu szynowego przez kolejne lata oraz wpłynie napoprawę bezpieczeństwa i komfortu podróżnych. Niewykonanie naprawy rewizyjnejspowodowałoby wyłączenie pojazdu z ruchu i pogorszyłoby ofertę przewozowąkolejowych wojewódzkich przewozów pasażerskich. Prace modernizacyjne poprawiąponadto standard techniczny pojazdu kolejowego. Wykonanie czynności czwartegopoziomu utrzymania i prac modernizacyjnych pojazdu SA134-010 będzie zgodne zzakresem zamówienia podstawowego oraz zostanie wykonane zgodnie DokumentacjąSystemu Utrzymania nr 218Ma/Md 0130-4.

Komentarze