Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pełna modernizacja i czasowe zamknięcie trasy kolejowej Hamburg – Berlin od sierpnia 2025

inforail
14.07.2025 19:30
0 Komentarzy

Deutsche Bahn zapowiedziała rozpoczęcie remontu jednej z najważniejszych tras kolejowych w Niemczech – linii Hamburg–Berlin.

Od 1 sierpnia 2025 roku do 30 kwietnia 2026 roku cały odcinek o długości 278 km zostanie całkowicie wyłączony z ruchu kolejowego. Celem jest kompleksowa modernizacja infrastruktury i przekształcenie tej intensywnie eksploatowanej trasy w część tzw. sieci wysokowydajnej.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie główne prace infrastrukturalne zostaną przeprowadzone podczas generalsanacji linii Hamburg–Berlin?
  2. W jaki sposób Deutsche Bahn planuje zapewnić ciągłość podróży w czasie zamknięcia trasy od sierpnia 2025 roku?
  3. Jakie są długoterminowe cele modernizacji linii Hamburg–Berlin w kontekście sieci kolejowej Niemiec?
Remont linii Hamburg - Berlin
Remont linii Hamburg – Berlin/foto: DB

Zakres prac i cel modernizacji

W ciągu 9 miesięcy Deutsche Bahn planuje:

  • wymienić 180 km torów,
  • zmodernizować 200 rozjazdów,
  • odnowić 28 stacji pasażerskich,
  • przeprowadzić gruntowną modernizację systemów sterowania ruchem i zabezpieczeń,
  • unowocześnić sieć trakcyjną i linie energetyczne.

Trasa Hamburg–Berlin to najczęściej uczęszczana linia kolejowa w Niemczech. Przejeżdża nią średnio 470 pociągów dziennie – dalekobieżnych, regionalnych i towarowych. DB, wspólnie z rządem federalnym, inwestuje w jej przyszłość, przystosowując ją do obsługi cyfrowej kolei oraz realizacji koncepcji Deutschlandtakt – ogólnokrajowego taktowanego rozkładu jazdy.

Co z podróżnymi?

Pomimo zamknięcia trasy, połączenia między Hamburgiem a Berlinem będą nadal dostępne dzięki:

  • objazdom dla pociągów dalekobieżnych – np. przez Lubekę w kierunku Rostocku i Stralsundu,
  • alternatywnym połączeniom regionalnym,
  • rozbudowanej komunikacji zastępczej – uruchomionych zostanie ponad 170 autobusów zastępczych obsługujących miejscowości pozbawione połączeń kolejowych.

Informacje o trasach zastępczych, przystankach, godzinach odjazdów i mapach dostępne są na stronie: bahn.de/ersatzverkehr-hamburg-berlin. Dodatkowo podróżni mogą korzystać z aplikacji DB Navigator oraz systemów informacji regionalnych, które już teraz pokazują dostępne alternatywy podróży.

Długoterminowe korzyści

Realizując tak szeroko zakrojony projekt w jednym okresie, Deutsche Bahn chce zminimalizować liczbę przyszłych prac utrudniających ruch. Po zakończeniu inwestycji trasa Hamburg–Berlin ma być gotowa na wyzwania przyszłości: większe potoki pasażerskie, bardziej punktualny rozkład jazdy i rosnące zapotrzebowanie na ekologiczny transport towarów.

DB zapewnia, że współpracuje ze wszystkimi operatorami kolejowymi i władzami lokalnymi, by zapewnić przewidywalność i niezawodność podróży na czas trwania modernizacji.

Więcej informacji i bieżące aktualizacje dostępne są na stronie projektu: hamburg-berlin.deutschebahn.com

Komentarze