Pełna modernizacja i czasowe zamknięcie trasy kolejowej Hamburg – Berlin od sierpnia 2025
Deutsche Bahn zapowiedziała rozpoczęcie remontu jednej z najważniejszych tras kolejowych w Niemczech – linii Hamburg–Berlin.
Od 1 sierpnia 2025 roku do 30 kwietnia 2026 roku cały odcinek o długości 278 km zostanie całkowicie wyłączony z ruchu kolejowego. Celem jest kompleksowa modernizacja infrastruktury i przekształcenie tej intensywnie eksploatowanej trasy w część tzw. sieci wysokowydajnej.
Rozkład jazdy:
- Jakie główne prace infrastrukturalne zostaną przeprowadzone podczas generalsanacji linii Hamburg–Berlin?
- W jaki sposób Deutsche Bahn planuje zapewnić ciągłość podróży w czasie zamknięcia trasy od sierpnia 2025 roku?
- Jakie są długoterminowe cele modernizacji linii Hamburg–Berlin w kontekście sieci kolejowej Niemiec?
Zakres prac i cel modernizacji
W ciągu 9 miesięcy Deutsche Bahn planuje:
- wymienić 180 km torów,
- zmodernizować 200 rozjazdów,
- odnowić 28 stacji pasażerskich,
- przeprowadzić gruntowną modernizację systemów sterowania ruchem i zabezpieczeń,
- unowocześnić sieć trakcyjną i linie energetyczne.
Trasa Hamburg–Berlin to najczęściej uczęszczana linia kolejowa w Niemczech. Przejeżdża nią średnio 470 pociągów dziennie – dalekobieżnych, regionalnych i towarowych. DB, wspólnie z rządem federalnym, inwestuje w jej przyszłość, przystosowując ją do obsługi cyfrowej kolei oraz realizacji koncepcji Deutschlandtakt – ogólnokrajowego taktowanego rozkładu jazdy.
Co z podróżnymi?
Pomimo zamknięcia trasy, połączenia między Hamburgiem a Berlinem będą nadal dostępne dzięki:
- objazdom dla pociągów dalekobieżnych – np. przez Lubekę w kierunku Rostocku i Stralsundu,
- alternatywnym połączeniom regionalnym,
- rozbudowanej komunikacji zastępczej – uruchomionych zostanie ponad 170 autobusów zastępczych obsługujących miejscowości pozbawione połączeń kolejowych.
Informacje o trasach zastępczych, przystankach, godzinach odjazdów i mapach dostępne są na stronie: bahn.de/ersatzverkehr-hamburg-berlin. Dodatkowo podróżni mogą korzystać z aplikacji DB Navigator oraz systemów informacji regionalnych, które już teraz pokazują dostępne alternatywy podróży.
Długoterminowe korzyści
Realizując tak szeroko zakrojony projekt w jednym okresie, Deutsche Bahn chce zminimalizować liczbę przyszłych prac utrudniających ruch. Po zakończeniu inwestycji trasa Hamburg–Berlin ma być gotowa na wyzwania przyszłości: większe potoki pasażerskie, bardziej punktualny rozkład jazdy i rosnące zapotrzebowanie na ekologiczny transport towarów.
DB zapewnia, że współpracuje ze wszystkimi operatorami kolejowymi i władzami lokalnymi, by zapewnić przewidywalność i niezawodność podróży na czas trwania modernizacji.
Więcej informacji i bieżące aktualizacje dostępne są na stronie projektu: hamburg-berlin.deutschebahn.com
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze