Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ogromne zainteresowanie pociągiem z Warszawy do Chorwacji. Kolejki do kas po bilety

inforail
06.06.2025 16:15
0 Komentarzy

PKP Intercity informuje o bardzo dużym zainteresowaniu nowym połączeniem kolejowym z Polski do Chorwacji. Pierwszy skład wyruszy z Warszawy już w piątek 27 czerwca, a bilety sprzedają się w błyskawicznym tempie.

Jak przekazał prezes PKP Intercity, Janusz Malinowski, tylko w ciągu pierwszych godzin sprzedaży pasażerowie wykupili niemal 40 procent dostępnych miejsc.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy wyruszy pierwszy pociąg IC Adriatic Express z Warszawy do Rijeki i ile potrwa podróż?
  2. Jakie udogodnienia dla pasażerów oferuje pociąg na trasie do Chorwacji, w tym w zakresie gastronomii i miejsc do spania?
  3. Jakie są plany PKP Intercity dotyczące rozwoju połączenia do Rijeki w kolejnych latach?

Bilety już w sprzedaży

„Sprzedaż biletów na pociąg do Rijeki rozpoczęła się dzisiaj w godzinach porannych. Są one sprzedawane zarówno w kasach jak i w sprzedaży internetowej. Rozchodzą się bardzo szybko, bo po pierwszych dwóch godzinach niemal 40 proc. biletów było już sprzedanych” – powiedział szef PKP Intercity.

Na Dworcu Centralnym w Warszawie od samego rana ustawiły się kolejki podróżnych chętnych na zakup biletów. Prezes przewoźnika nie ma wątpliwości co do sukcesu tej nowej oferty:

„To połączenie będzie cieszyło się ogromnym powodzeniem.”

Adriatic Express
Adriatic Express

Atrakcyjna cena, wygodna podróż i malownicza trasa

Pociąg do Chorwacji będzie kursował pod nazwą IC Adriatic Express. Cena biletu na miejsce siedzące zaczyna się od 193 zł, a za kuszetkę zapłacimy od 301 zł. W czasie podróży dostępny będzie wagon gastronomiczny WARS, w którym podróżni skorzystają z pełnej oferty posiłków i napojów.

„Na trasie do Wiednia, dokąd pociąg dotrze o godzinie 22.30, będzie można skorzystać z wagonu gastronomicznego WARS. Ponadto na całej trasie pociągu będzie możliwość zakupu ciepłych i zimnych napojów oraz przekąsek u konduktora WARS w wagonie z miejscami do leżenia” – dodał Malinowski.

Z Warszawy do Rijeki w niecałą dobę

Pociąg wyruszy z Warszawy Wschodniej o godz. 13:44 i po przejechaniu przez Czechy, Austrię i Słowenię, dotrze do chorwackiej Rijeki następnego dnia o 10:03. Łączna długość trasy to około 1240 kilometrów, a podróż potrwa około 19 godzin.

Skład zatrzyma się na ważnych stacjach pośrednich, m.in. Wien Westbahnhof, gdzie o godzinie 22:30 zostaną odczepione wagony Adriatic Express. O 22:45 ruszą one w dalszą drogę, a około godziny 4:00 w Słowenii zostaną połączone z nocnym pociągiem Istria, który dowiezie pasażerów do Rijeki.

Powrót również cztery razy w tygodniu

Pociąg będzie kursował z Warszawy do Rijeki cztery razy w tygodniu: we wtorki, czwartki, piątki i niedziele, a w drogę powrotną – w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Podróż z Chorwacji rozpocznie się o godz. 18:15, a po godz. 9:00 skład wjedzie do Polski, by dotrzeć do Warszawy Wschodniej o 14:16.

Połączenie będzie funkcjonować do końca wakacji – ostatni odjazd z Warszawy zaplanowano na 28 sierpnia, a z Rijeki dzień później – 29 sierpnia.

Plany na przyszłość – więcej miejsc i krótszy czas przejazdu

Janusz Malinowski podkreślił, że PKP Intercity nie wyklucza przedłużenia działania tego połączenia w przyszłym roku, jak również skrócenia czasu podróży:

„W przyszłym roku skład do Chorwacji będzie kursował dłużej, a czas przejazdu się skróci. Jednocześnie przewoźnik będzie pracował nad zwiększeniem puli miejsc w pociągu.”

PKP Intercity – rekordowe przewozy i ambitne cele

PKP Intercity to największy polski przewoźnik kolejowy, łączący miasta i regiony turystyczne w kraju oraz Europie. W 2023 roku spółka przewiozła 78,5 mln pasażerów, co oznacza wzrost o 15% względem roku 2022 i aż 33% względem 2021.

Oferta obejmuje cztery kategorie pociągów:

TLK i IC – połączenia ekonomiczne

EIC i EIP (Pendolino) – połączenia ekspresowe

W tym roku przewoźnik chce przekroczyć 88 mln pasażerów, a do 2030 roku planuje dojść do 110 milionów rocznie.

Komentarze