Nowy tunel pod torami na Mazowszu. Połączył Teresin z Paprotnią
Na Mazowszu powstał nowy tunel drogowy pod torami linii kolejowej Warszawa – Kunowice, który łączy Teresin z Paprotnią. Dzięki 140-metrowemu obiektowi kierowcy nie będą musieli czekać przed zamkniętymi rogatkami.
Inwestycja, której wartość wynosi około 42 mln zł netto, jest realizowana we współpracy z Powiatem Sochaczewskim oraz Gminą Teresin i ma ubiegać się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu FEnIKS.
Spis treści:
- Jakie korzyści dla mieszkańców Teresina i Paprotni przyniesie budowa tunelu pod torami?
- W jaki sposób prace nad tunelem wpłynęły na organizację ruchu kolejowego i drogowego w okolicy?
- Jakie są plany dotyczące finansowania inwestycji z Funduszu FEnIKS oraz jakie dodatkowe wsparcie może uzyskać projekt z Unii Europejskiej?
Prace budowlane z utrzymaniem ruchu kolejowego
Tunel znajduje się w pobliżu przystanku kolejowego w Teresinie i łączy ulicę Świętego Maksymiliana Kolbego w Teresinie z ulicą Szymanowską (powiatowa nr 3837W) w Paprotni. Podczas budowy tunelu wykonawca zdemontował tory pojedynczo – najpierw tor nr 1, a potem tor nr 2 – aby umożliwić budowę płyty nośnej. Po zakończeniu prac tory zostały przywrócone do użytku, co pozwoliło na utrzymanie ruchu kolejowego bez większych zakłóceń.
Dalsze prace i ukończenie inwestycji
Aktualnie trwają intensywne prace ziemne, betonowanie płyt dennych tunelu oraz izolacja ścian. W ramach końcowego etapu budowy planowane jest również stworzenie dwupasmowej drogi o szerokości 6 metrów, a także ok. 4-metrowej ścieżki pieszo-rowerowej, co zwiększy bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2025 rok.
Finansowanie projektu
Koszt budowy tunelu szacowany jest na ok. 42 mln zł netto, z czego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły około 19,5 mln zł netto w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap IV”. Pozostałą część sfinansuje Powiat Sochaczewski. Projekt będzie również ubiegał się o dofinansowanie z Funduszu Spójności Unii Europejskiej, w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko FEnIKS.
Nowy tunel to inwestycja, która nie tylko poprawi komunikację między Teresinem a Paprotnią, ale także znacząco zwiększy bezpieczeństwo użytkowników drogi, eliminując konieczność oczekiwania na przejazdach kolejowych.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze