Nowy tabor Polregio. Trzy Linty i dwa Talenty
POLREGIO podpisało umowę na zakup pięciu zespołów trakcyjnych. Do parku taborowego spółki trafią używane pojazdy typu LINT oraz TALENT, które zapewnią pasażerom komfortowe warunki podróży.
Pierwsze z nich wyjadą na tory w drugiej połowie 2026 roku. Pojazdy dostarczy firma Public Transport Service.
Rozkład jazdy:
- Jakie typy pojazdów kolejowych zakupiło POLREGIO i kiedy mają one trafić na tory?
- Jakie udogodnienia dla pasażerów przewidziano w nowych składach LINT i TALENT?
- W jaki sposób zakup używanych pojazdów wpisuje się w strategię modernizacji i rozwoju taboru POLREGIO?
Odnowa taboru
– Dzisiejsza umowa to kolejny krok w stronę realizacji planu stopniowego odnawiania naszego taboru. Pozyskane jednostki pozwolą nam poprawić niezawodność i komfort obsługi połączeń w regionach, gdzie tabor spalinowy wciąż odgrywa kluczową rolę w codziennym transporcie mieszkańców – mówi Aleksandra Grzywaczewska, p.o. prezesa Zarządu POLREGIO.
Spółka kupuje łącznie pięć pojazdów: trzy dwuczłonowe jednostki LINT41 i dwa trójczłonowe składy TALENT. Pierwsze z nich pojawią się na torach w drugiej połowie 2026 roku, pojazdy trójczłonowe – około pół roku później. Jednostki dostarczy firma Public Transport Service.
– Chcemy, by nowe składy mogły wyjechać na tory jak najszybciej. Nie możemy jednak zapomnieć o kwestiach bezpieczeństwa. By zapewnić podróżnym odpowiedni standard podróżowania, musimy też zadbać o wyposażenie i udogodnienia w zakupionych pojazdach. Dlatego najpierw jednostki poddane zostaną niezbędnym czynnościom przeglądowo-naprawczym, w ramach których wymienione zostaną zużyte części i podzespoły. Należy również dokonać tzw. polonizacji pojazdów – mówi Wojciech Dinges, wiceprezes Zarządu POLREGIO.
– Realizacja tego projektu będzie miała najwyższy priorytet. Z naszej strony zespół projektowy już rozpoczął pracę. Trzy pierwsze jednostki z rodziny LINT41 są już na terenie naszego zakładu w Paterku. Dwa kolejne pojazdy zostaną sprowadzone niebawem. Będziemy się starali wykonywać pracę na obu typach pojazdów jednocześnie, tak aby POLREGIO otrzymało je w zbliżonych terminach – deklaruje Jacek Bucław, wiceprezes PTS ds. realizacji projektów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazdy zostaną skierowane do obsługi tras w województwach wielkopolskim i lubuskim. Zgodnie z aktualnym planem będą kursować m.in. na liniachKostrzyn–Krzyż (przez Gorzów Wielkopolski)oraz Krzyż–Piła–Chojnice.
Udogodnienia dla podróżnych
Każdy z pojazdówpomieści ponad 200 pasażerów – w tymco najmniej 120 na miejscach siedzących – oraz zapewni możliwość przewozuminimum 4 rowerów.
Jednostki zostaną wyposażone wklimatyzację, nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz monitoring.Z myślą o osobach o ograniczonej mobilności zamontowane zostaną rampy, które ułatwiąwsiadanie do pociągu. W pojazdach pojawią się także co najmniej dwa miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Komfort podróży zwiększy toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,wyposażona dodatkowo w przewijak dla niemowląt.
POLREGIO konsekwentnie pozyskuje tabor
Zakup pięciu pojazdów dla Wielkopolski i Lubuskiego to tylko część działań POLREGIO w kierunku uzupełnienia floty spalinowej. Przewoźnik ogłosił też postępowanie na zakup kolejnych używanych jednostek, które trafią na tory Warmii i Mazur.
POLREGIO działa także w kierunku pozyskania pojazdów elektrycznych. W lipcu br. spółka podpisała umowę na zakup używanych jednostek, które wzmocnią ofertę przewozową w województwie małopolskim. Kilka miesięcy wcześniej przewoźnik otrzymał teżdofinansowanie na zakup zeroemisyjnych składów, które będą obsługiwać trasy w województwach świętokrzyskim i warmińsko-mazurskim. W obu regionach pojawią się nowe elektryczne zespoły trakcyjne z najbardziej zaawansowanymi technologicznie systemami bezpieczeństwa.













Komentarze