Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowość w aplikacji Můj vlak. Bilety na transport publiczny Kraju Wysoczyna dostępne od lipca

inforail
01.07.2025 17:30
0 Komentarzy

České dráhy wprowadzają kolejną innowację do swojej popularnej mobilnej aplikacji Můj vlak. We współpracy z Krajem Wysoczyna, od 1 lipca 2025 roku, użytkownicy aplikacji będą mogli zakupić bilety obowiązujące w zintegrowanym systemie transportu publicznego tego regionu, czyli tzw. Veřejná doprava Vysočiny (VDV).

W nowej wersji aplikacji pojawiła się możliwość zakupu jednorazowych biletów VDV, które automatycznie aktywują się zgodnie z wybranym połączeniem kolejowym, a także sieciowych biletów VDV, które można nabyć niezależnie, bez konieczności wcześniejszego wyszukiwania trasy. Wszystkie bilety VDV prezentowane są w aplikacji w formie czytelnego kodu 2D, co umożliwia ich łatwą i szybką kontrolę przez konduktora.

Rozkład jazdy:

  1. Od kiedy w aplikacji Můj vlak dostępne są bilety zintegrowanego transportu publicznego Kraju Wysoczyna?
  2. Czym różnią się bilety VDV od standardowych biletów kolejowych ČD?
  3. Jakie inne regionalne systemy transportowe są już zintegrowane z aplikacją Můj vlak?
Aplikacja Mujvlak
Aplikacja Muj vlak/foto: Ceske drahy

Nowości dla pasażerów

W kolejnej fazie rozwoju aplikacji planowana jest także integracja sprzedaży biletów VDV na połączenia autobusowe, co jeszcze bardziej ułatwi pasażerom planowanie podróży z wykorzystaniem różnych środków transportu.

W odróżnieniu od standardowych biletów kolejowych kupowanych w ramach taryfy ČD, bilety VDV są przypisane bezpośrednio do konkretnego urządzenia mobilnego, na którym zostały zakupione. Z tego powodu nie można ich przenieść na inne urządzenie ani wydrukować. Dlatego też bilety te są dostępne wyłącznie w aplikacji Můj vlak i nie można ich nabyć w internetowym sklepie ČD.

Celem Českých drah jest sukcesywne rozszerzanie oferty zintegrowanych biletów transportu publicznego dostępnych w aplikacji Můj vlak, tak aby umożliwić pasażerom zakup wszystkich niezbędnych dokumentów podróży „od drzwi do drzwi” w jednym miejscu. Dzięki temu przewoźnik wspiera również rozwój popularnych podróży łączonych, takich jak dojazd komunikacją miejską i podmiejską do pociągu lub z pociągu do pracy bądź szkoły.

Już od dłuższego czasu w aplikacji Můj vlak dostępne są bilety takich systemów transportowych, jak:

  • Integrovaná doprava Plzeňského kraje (IDPK) – obejmująca pociągi, autobusy i komunikację miejską w Pilźnie,
  • Integrovaný dopravní systém Jihomoravského kraje (IDS JMK) – na pociągi i transport miejski w Brnie,
  • Integrovaný dopravní systém Moravskoslezského kraje (ODIS) – na pociągi,
  • Integrovaná doprava Zlínského kraje (IDZK) – na pociągi,
  • Doprava Ústeckého kraje – obejmująca pociągi, autobusy i komunikację miejską,
  • Integrovaný dopravní systém Olomouckého kraje (IDSOK) – obejmujący pociągi, autobusy i komunikację miejską.

České dráhy wspólnie z samorządami i organizatorami transportu nieustannie pracują nad wprowadzaniem do aplikacji kolejnych zintegrowanych systemów biletowych, co znacznie upraszcza korzystanie z transportu publicznego na terenie całych Czech.

Za techniczne wdrożenie rozwiązania on-line w aplikacji Můj vlak odpowiada firma CHAPS. Nowa wersja aplikacji z możliwością zakupu biletów VDV będzie sukcesywnie udostępniana użytkownikom w sklepach Google Play oraz App Store.

Komentarze