Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowoczesne pociągi RegioFox w Královéhradeckim Kraju. Od PESY

inforail
14.11.2024 11:45
0 Komentarzy

České dráhy kontynuują modernizację taboru w Královéhradeckim Kraju. Nowe pociągi RegioFox, produkowane przez polskiego producenta PESA Bydgoszcz, już teraz wprowadzają zmiany w codziennym funkcjonowaniu regionalnej kolei.

Dziesięć nowych jednostek, zwanych potocznie „Liskami”, zasiliło flotę, umożliwiając zastąpienie przestarzałych pojazdów z lat 60. i 70., które nie spełniają dzisiejszych standardów komfortu.

Spis treści:

  1. Jakie konkretne korzyści odczują pasażerowie z wprowadzenia nowych pociągów RegioFox w Královéhradeckim Kraju?
  2. W jaki sposób nowe jednostki RegioFox przyczynią się do poprawy ekologii i zrównoważonego transportu w regionie?
  3. Jakie są plany Českých drah dotyczące dalszej modernizacji taboru i rozszerzenia zasięgu nowych pociągów poza Královéhradecki Kraj?

Nowe Trasy i Rozwój Infrastruktury

RegioFoxy, dwuczłonowe jednostki napędzane silnikami Rolls-Royce, pojawiły się już na trasach Trutnov – Martinice w Krkonoších, Trutnov – Svoboda nad Úpou oraz Trutnov – Kolín. Modernizacja taboru umożliwiła zwiększenie liczby komfortowych miejsc siedzących – tylko w Královéhradeckim Kraju dostarczono już 1 150 nowych siedzeń w bezbarierowych, klimatyzowanych pociągach. České dráhy dążą do tego, by do końca roku przygotować do ruchu maksymalną liczbę jednostek, dzięki czemu modernizacja będzie kontynuowana.

RegioFox – Komfort i Nowoczesne Udogodnienia

Jednostki RegioFox zostały zaprojektowane z myślą o wygodzie pasażerów. Pociągi oferują:

  • Klimatyzowane wnętrza i Wi-Fi,
  • Gniazda 230V oraz USB do ładowania urządzeń elektronicznych,
  • Przestrzenie na większe bagaże, w tym rowery, wózki dziecięce i inwalidzkie,
  • Bezbariery dostępne toalety oraz szerokie drzwi umożliwiające łatwe wejście i wyjście,
  • Audiowizualny system informacyjny, system sondażowy oraz kamery zwiększające bezpieczeństwo.

Każda z jednostek RegioFox ma długość 44,4 metra, masę 83 ton i osiąga maksymalną prędkość 120 km/h. Pociągi są napędzane dwoma silnikami o łącznym wyniku 750 kW, co czyni je jednym z najbardziej ekologicznych rozwiązań na rynku, szczególnie dzięki możliwości korzystania z nowoczesnych, ekologicznych paliw HVO.

Planowane Zmiany w Regionie

Hejtman Královéhradeckiego Kraju, Petr Koleta, podkreślił znaczenie inwestycji dla lokalnej społeczności, mówiąc o poprawie jakości podróży i zwiększeniu atrakcyjności transportu kolejowego. Do końca 2024 roku nowe pociągi mają obsługiwać wszystkie główne trasy regionu, co ma umożliwić wygodne podróże do pracy, szkoły i na wypoczynek.

Kompleksowa Modernizacja

RegioFoxy są częścią większego projektu modernizacji transportu kolejowego w regionie. Od początku letnich wakacji na trasach z Hradca Králové kursują już nowoczesne pociągi elektryczne RegioPanter. W sumie České dráhy planują dostarczenie 33 jednostek RegioFox do końca 2026 roku, co razem z RegioPanterami zapewni łącznie 40 nowoczesnych pociągów obsługujących ponad 60% połączeń regionalnych w Královéhradeckim Kraju. Dzięki tym inwestycjom wszystkie połączenia kolejowe w regionie będą realizowane przez pociągi bezbarierowe.

Inwestycja o Szerokim Zasięgu

České dráhy złożyły zamówienie na 106 jednostek RegioFox, z czego 50 już zostało dostarczonych i obsługuje połączenia w różnych regionach Czech, m.in. w Královéhradeckim, Jihočeskim, Plzeňskim, Pardubickim, Středočeskim oraz w Pradze i na Vysočině. Oczekuje się, że do końca 2026 roku podróżni będą mogli korzystać z pełnej floty nowych, ekologicznych pociągów.

Wprowadzenie nowoczesnych jednostek RegioFox to nie tylko poprawa komfortu podróży, ale również krok w stronę bardziej ekologicznej i dostępnej dla wszystkich mieszkańców kolei, która sprosta wyzwaniom współczesności i potrzebom lokalnych społeczności.

Komentarze