Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe zaplecze techniczne PKP Intercity w Lublinie coraz bliżej realizacji

inforail
29.05.2025 12:30
0 Komentarzy

Spółka PKP Intercity S.A. prowadzi intensywne prace nad realizacją strategicznej inwestycji związanej z przebudową bocznicy kolejowej i budową nowoczesnego zaplecza technicznego w Lublinie.

Projekt ten ma nie tylko wzmocnić zaplecze utrzymaniowe spółki w regionie, ale również przynieść wymierne korzyści dla lokalnego rynku pracy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne korzyści dla pasażerów przyniesie uruchomienie nowego zaplecza technicznego w Lublinie?
  2. Czy przewidywany termin zakończenia inwestycji do końca 2027 roku jest realny, biorąc pod uwagę obecny postęp prac?
  3. Jakie działania podejmuje PKP Intercity, aby pozyskać wykwalifikowaną kadrę techniczną do obsługi nowego obiektu?
Zaplecze PKP IC w Lublinie
Zaplecze PKP IC w Lublinie

Etap przygotowań: zaawansowana dokumentacja i uzgodnienia

Zgodnie z informacją przekazaną przez Ministerstwo Infrastruktury w odpowiedzi na interpelację posłów Michała Moskala i Dariusza Stefaniuka, inwestycja znajduje się obecnie na zaawansowanym etapie przygotowań formalno-prawnych i projektowych. Dotychczas zrealizowano m.in. projekt budowlany, zatwierdzono projekt zagospodarowania terenu (PZT), przeprowadzono badania geotechniczne oraz wykonano niezbędne inwentaryzacje.

Uzyskano także szereg warunków technicznych od gestorów infrastruktury, takich jak PGE, PKP PLK, MPWiK czy LPEC. Trwają również konsultacje środowiskowe i przeciwpożarowe. Obecnie prowadzone są końcowe uzgodnienia branżowe i korekty projektowe, obejmujące m.in. zmiany lokalizacji wybranych obiektów.

Przetarg budowlany już w 2026 roku

Ogłoszenie przetargu na wykonanie robót budowlanych planowane jest na pierwszy kwartał 2026 roku. Harmonogram ten uwzględnia konieczność sfinalizowania dokumentacji projektowej i uzyskania wszystkich pozwoleń administracyjnych. Zakończenie inwestycji oraz pełne uruchomienie zaplecza technicznego przewidziano na koniec 2027 roku.

Inwestycja, która stworzy 150 nowych miejsc pracy

Realizacja projektu znacząco wpłynie na rynek pracy w Lublinie. Obecnie w strukturach technicznych PKP Intercity w mieście zatrudnionych jest około 250 osób. Po zakończeniu inwestycji zatrudnienie wzrośnie do około 400 pracowników.

Najwięcej etatów przewidziano w hali serwisowej (HNT), gdzie znajdzie zatrudnienie co najmniej 200 osób, w tym około 55 na każdej zmianie. W hali utrzymania bieżącego przewidziano pracę zmianową dla około 20 osób na zmianę, głównie przeniesionych z innych obiektów. Posterunek rewidentów obsługiwać będzie ok. 50 pracowników na dobę.

Nowe miejsca pracy obejmą szeroki zakres stanowisk – od specjalistów ds. utrzymania i napraw taboru, przez techników i rewidentów, aż po pracowników administracyjnych i biurowych. Wymagane będą odpowiednie kwalifikacje techniczne oraz doświadczenie w pracy z taborem kolejowym.

Znaczenie inwestycji dla regionu

Ministerstwo Infrastruktury wskazuje, że budowa zaplecza technicznego PKP Intercity w Lublinie ma strategiczne znaczenie nie tylko dla działalności przewozowej spółki, ale także dla rozwoju gospodarczego regionu. Inwestycja poprawi warunki obsługi technicznej taboru, zwiększy efektywność operacyjną oraz przyczyni się do umocnienia pozycji Lublina jako istotnego węzła kolejowego w Polsce Wschodniej.

Komentarze