Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe wagony PKP Intercity w malowaniu jak Pendolino. Wizualizacja

inforail
18.04.2025 08:30
0 Komentarzy

PKP Intercity przygotowuje się do wprowadzenia nowego malowania swoich wagonów. Nowa kolorystyka będzie nawiązywać do wyglądu znanego z nowoczesnych składów ED250 (Pendolino), a zmiany mają na celu ujednolicenie wizerunku floty przewoźnika oraz lepszą identyfikację wizualną poszczególnych typów wagonów.

Na spotkaniu prasowym przewoźnik zaprezentował wizualizację wagonów w takim właśnie malowaniu. Dostaną je pojazdy, które dla PKP Intercity produkuje FPS.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kolory dominują w nowym malowaniu wagonów PKP Intercity i do jakich składów nawiązują?
  2. W jaki sposób obecna kolorystyka wagonów PKP Intercity różnicuje poszczególne ich typy?
  3. Jakie korzyści przyniesie ujednolicenie wyglądu taboru PKP Intercity pod względem estetycznym i funkcjonalnym?

Nowy design: elegancja i spójność

Nowe malowanie wagonów będzie utrzymane w szarej kolorystyce z charakterystycznymi niebieskimi pasami, biegnącymi wzdłuż całego składu. Tym samym pociągi zyskają bardziej nowoczesny, elegancki i spójny wygląd, nawiązujący do szybkich składów ED250, które od lat uchodzą za symbol komfortu i nowoczesności w polskiej kolei.

Wzdłuż niebieskiego pasa pojawi się również linia w kolorze granatowym lub oranżowym – barwach nawiązujących do logo PKP Intercity. Ten element nie tylko doda kontrastu, ale także pomoże w identyfikacji marki.

Obecna kolorystyka – informacyjna i funkcjonalna

Obecnie wagony PKP Intercity są zróżnicowane kolorystycznie w zależności od swojej funkcji:

  • Wagony pierwszej klasy wyróżniają się jaśniejszym odcieniem.
  • Wagony drugiej klasy, restauracyjne, barowe i bagażowe są utrzymane w ciemniejszej kolorystyce.
  • Wagony sypialne i kuszetki malowane są głównie w granatowym kolorze, co nadaje im bardziej klasyczny i stonowany wygląd.
  • W całym składzie pojawiają się też kodowe oznaczenia kolorystyczne – np. żółty kolor dla drugiej klasy, zielony dla innego typu wagonów.

Co się zmieni?

Nowe malowanie ma uprościć i zunifikować wizerunek taboru, ale również zachować elementy funkcjonalne – kodowanie kolorami może pozostać jako pomocne oznaczenie dla pasażerów. Ujednolicony szaro-niebieski motyw zapewni spójność wizualną całych składów, niezależnie od ich konfiguracji.

Zmiana malowania wagonów to nie tylko kwestia estetyki, ale również kolejny krok w procesie modernizacji PKP Intercity, która obejmuje nie tylko tabor, ale także standard obsługi i infrastrukturę.

Pasażerowie nowymi wagonami będą podróżować już w 2026 roku. Pojadą one z prędkością do 200 km/h w składach pociągów Express InterCity i Intercity. Wagony zostały zaprojektowane w zupełnie nowym standardzie. Zapewnią one wyższy komfort podróży, a nowością będzie też ich design. We wnętrzach zostanie zastosowana nowa kolorystyka oraz pojawią się nowe elementy wyposażenia takie jak ładowarki indukcyjne, czy oświetlenie dekoracyjne, przez co wnętrza zyskają bardziej przytulny i nastrojowy klimat, podkreślony elementami zabudowy w kolorze drewna.

Wnętrze nowych wagonów będzie zróżnicowane. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji przedziały, przestrzeń bez przedziałów z fotelami w układzie lotniczym i ze stolikami. Pojazdy będą dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Będą także wagony do rowerowe, restauracyjne oraz z miejscami do leżenia i sypialne.

Wszystkie zakupione wagony będą klimatyzowane. Będzie w nich bezprzewodowy internet, system indywidualnego oświetlenia. Przy fotelach zostaną zainstalowane gniazdka elektryczne i porty USB. We wnętrzach będzie dynamiczny system informacji dla pasażerów na tablicach świetlnych. Wagony będą wyposażone w system zdalnej diagnostyki, w monitoring z możliwością zdalnej transmisji danych i system przeciwpożarowy.

W wagonach 1 i 2 klasy będzie dodatkowa przestrzeń na bagaż pod fotelami. Innowacyjnym rozwiązaniem będzie przestrzeń przeznaczona dla rodziców podróżujących z dziećmi, będzie to połączenie części pasażerskiej z bezpieczną przestrzenią do zabaw, co pozwoli na komfortowe podróżowanie z małymi pasażerami. Miejsca w pierwszej klasie zyskają nowy i spójny standard, który obejmie wagony z przedziałami i te bezprzedziałowe, a w środku, poza standardowymi udogodnieniami, znajdą się nowości takie jak ładowarki indukcyjne. W wagonach restauracyjnych, podróżni zobaczą bardziej kameralne i klimatyczne wnętrze.

Komentarze