Nowe przejście podziemne pod Dworcem Zachodnim wreszcie zostanie otwarte
Po wielu miesiącach oczekiwania PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły datę otwarcia nowego przejścia podziemnego pod Dworcem Zachodnim w Warszawie. Przejście zostanie udostępnione pasażerom i mieszkańcom stolicy w piątek, 28 listopada, punktualnie o godzinie 12.00. Informację potwierdziła PAP Anna Znajewska-Pawluk z biura prasowego PKP PLK.
Część związana z infrastrukturą tramwajową uzyskała pozwolenie na użytkowanie już w październiku, jednak pełne otwarcie dla pieszych było wielokrotnie przesuwane. Teraz obiekt jest gotowy do użytku.
Rozkład jazdy:
- W jaki sposób otwarcie nowego przejścia podziemnego pod Dworcem Zachodnim poprawi komfort i bezpieczeństwo ruchu pieszych oraz pasażerów?
- Jakie elementy wyposażenia – takie jak kasy, poczekalnie czy punkty usługowe – mogą najbardziej wpłynąć na funkcjonalność nowego przejścia?
- Czy modernizacja Dworca Zachodniego i jego infrastruktury jest wystarczająca wobec rosnącej liczby podróżnych, która może przekroczyć 100 tysięcy osób dziennie?
Atrakcje na otwarcie – muzyka, fotobudki i regionalne przysmaki
Z okazji udostępnienia nowego przejścia PKP PLK przygotowało szereg atrakcji. Budynek dworca zostanie specjalnie podświetlony, a na podróżnych i mieszkańców czekać będą m.in.:
- przysmaki z różnych regionów Polski, w tym słynne krakowskie obwarzanki,
- muzyka na żywo,
- fotobudki,
- animacje i atrakcje dla dzieci.
To ma być symboliczne zakończenie jednej z najważniejszych inwestycji kolejowych w Warszawie, realizowanej w ramach szerokiej przebudowy Dworca Zachodniego.
Długi proces realizacji inwestycji
Pod koniec sierpnia wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak zapowiadał, że przejście będzie dostępne dla pasażerów we wrześniu. Termin ten kilkukrotnie zmieniano ze względu na prace wykończeniowe oraz odbiory techniczne. Ostatecznie przejście zostanie otwarte w ostatnich dniach listopada.
Podróżni mogą korzystać z przebudowanych peronów już od czerwca 2024 roku. Nowe przejście podziemne stanowi kluczowy element modernizacji całego układu komunikacyjnego stacji.
Przestronne, nowoczesne i funkcjonalne
Nowe przejście jest zdecydowanie dłuższe i szersze od starego tunelu, który służył pasażerom przed modernizacją. Zostało zaprojektowane tak, by wygodnie połączyć wszystkie 9 peronów Dworca Zachodniego, zarówno od strony Woli, jak i Ochoty.
W środku znajdują się:
- kasy biletowe,
- poczekalnie,
- kilkadziesiąt sklepów i punktów usługowych,
co czyni je ważnym centrum obsługi podróżnych.
Warszawa Zachodnia – największa stacja kolejowa w kraju
Dworzec Warszawa Zachodnia to największa stacja kolejowa w Polsce, obsługująca do 1 tysiąca pociągów dziennie. Kolejarze szacują, że po otwarciu nowego przejścia podziemnego obiekt będzie obsługiwał ponad 100 tysięcy osób dziennie.
Dzięki modernizacji ruch pieszy zostanie usprawniony, a pasażerowie zyskają bezpieczną, komfortową i w pełni zadaszoną przestrzeń komunikacyjną łączącą najważniejsze części dworca.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok




Komentarze