Nowe pojazdy we flocie Kolei Wielkopolskich. To SA136 PTS
Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o. ogłosiły kolejne wzmocnienie swojej floty – 21 stycznia 2025 roku przewoźnik podpisał umowę z konsorcjum Public Transport Service i Modertrans na zakup dwóch nowoczesnych spalinowych zespołów trakcyjnych SA136-PTS.
Te trójczłonowe pojazdy, wyprodukowane przez PESA Bydgoszcz w 2009 roku, przeszły kompleksową modernizację, dostosowując się do polskich standardów i potrzeb pasażerów.
Rozkład jazdy:
- Jakie udogodnienia dla pasażerów oferują nowe pojazdy SA136-PTS?
- Na jakich trasach będą kursować nowe składy Kolei Wielkopolskich?
- W jaki sposób zakup nowych pojazdów wpłynie na rozwój Kolei Wielkopolskich?
Jakie rozwiązania na pokładzie?
Nowe składy SA136-PTS oferują szereg udogodnień, które poprawią komfort podróży na liniach niezelektryfikowanych. Wśród najważniejszych cech nowych pojazdów znajdują się:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- 140 miejsc siedzących, zapewniających wygodę pasażerom,
- klimatyzacja oraz dwie toalety,
- specjalne przestrzenie na rowery, umożliwiające wygodny transport jednośladów,
- pełne dostosowanie do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co zwiększy dostępność podróży dla wszystkich,
- nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz cyfrowy monitoring, zwiększający bezpieczeństwo,
- maksymalna prędkość eksploatacyjna do 120 km/h, co pozwoli na szybkie i komfortowe podróże.
Trasy obsługiwane przez nowe składy
Po uzyskaniu wymaganej homologacji i zakończeniu testów dynamicznych oraz statycznych, pojazdy rozpoczną kursowanie na wybranych trasach spalinowych. W szczególności będą one obsługiwać połączenia z Poznania do Wągrowca, Gołańczy, Grodziska Wielkopolskiego i Wolsztyna. Planowany termin wprowadzenia nowych pociągów do eksploatacji to pierwsza połowa 2025 roku, jeszcze przed wakacjami.
Znaczenie dla rozwoju Kolei Wielkopolskich
Zakup i wdrożenie nowych jednostek to kolejny etap rozwoju Kolei Wielkopolskich oraz wzmacniania ich pozycji na polskim rynku przewozów pasażerskich. Nowe składy zwiększą możliwości podróżowania, poprawią bezpieczeństwo i podniosą standard obsługi pasażerów. Inwestycja ta wpisuje się również w strategię rozwoju regionalnej kolei i modernizacji taboru, co jest kluczowe dla zapewnienia efektywnej i wygodnej komunikacji na trasach niezelektryfikowanych.
Komentarze