Nowe perony na przystanku Warszawa Ursus Północny. Inwestycja PKP PLK zakończona w sześć miesięcy
Polskie Linie Kolejowe S.A. zakończyły kompleksową przebudowę przystanku Warszawa Ursus Północny. W ciągu zaledwie sześciu miesięcy powstały dwa nowe perony, które znacząco podnoszą standard obsługi pasażerów w jednym z ważniejszych punktów komunikacyjnych warszawskiego węzła kolejowego.
Wartość inwestycji wyniosła 11,3 mln zł netto, a zadanie zostało dofinansowane z Krajowego Planu Odbudowy.
Rozkład jazdy:
- Jakie zmiany przyniosła modernizacja przystanku Warszawa Ursus Północny dla pasażerów korzystających z połączeń aglomeracyjnych?
- Kiedy pociągi ponownie zaczęły zatrzymywać się przy peronie nr 1 i w jakim kierunku odbywają się te kursy?
- Jakie elementy infrastruktury mają zostać jeszcze wykonane w ramach prac wykończeniowych do końca I kwartału 2026 roku?
Powrót pociągów na peron nr 1
Od 24 grudnia pociągi ponownie zatrzymują się przy peronie nr 1 w kierunku Ożarowa Mazowieckiego. Nowy peron nr 2 został udostępniony pasażerom już pod koniec października, co pozwoliło wcześniej poprawić organizację ruchu i komfort podróżnych korzystających z przystanku.
Nowoczesne wyposażenie i lepsza dostępność
Oba perony zostały wyposażone w ławki, wiaty oraz gabloty informacyjne. Zadbano także o wygodne dojścia – schody od strony ul. Szamoty w Ursusie i ul. Cykady we Włochach, a także pochylnie od al. 4 Czerwca 1989 r. Rozwiązania te zwiększają dostępność obiektu dla wszystkich pasażerów, w tym osób z ograniczoną mobilnością.
Ważny punkt w warszawskim węźle kolejowym
Przystanek Warszawa Ursus Północny odgrywa istotną rolę w systemie komunikacyjnym stolicy. W ciągu doby zatrzymuje się tu 45 par pociągów, co zapewnia mieszkańcom szybki dojazd do centrum Warszawy oraz sprawne połączenia w ramach aglomeracji.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Przystanek Warszawa Ursus Północny to istotny punkt komunikacyjny w warszawskim węźle kolejowym, zapewniający szybki dojazd do centrum miasta. Cieszy mnie, że prace postępują sprawnie, a podróżni zyskują zupełnie nowy standard obsługi – powiedział Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Prace wykończeniowe do końca I kwartału 2026 roku
Choć zasadniczy zakres robót został już zakończony, prace wykończeniowe potrwają do końca pierwszego kwartału 2026 roku. W tym czasie powstaną dodatkowe dojścia od strony stacji Warszawa Gołąbki oraz docelowe ogrodzenie. Zaplanowano również montaż nowoczesnego systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu.
Kolej przyjazna pasażerom
– Zależy nam na tym, aby kolej przyciągała kolejnych pasażerów. Modernizacja przystanku Warszawa Ursus Północny to kolejny, konsekwentny krok w stronę lepszych połączeń kolejowych w obrębie stołecznego węzła. To także przykład, że nie tylko przebudowa wielkich stacji ma znaczenie – na pozytywną zmianę wpływają również modernizacje mniejszych punktów, które stanowią ważne ogniwo w układzie komunikacyjnym – podkreślił Piotr Wyborski, prezes zarządu Polskich Linii Kolejowych S.A.
Inwestycja z dofinansowaniem z KPO
Przebudowę przystanku Warszawa Ursus Północny zrealizowała firma Primost Południe. Projekt został dofinansowany ze środków Krajowego Planu Odbudowy w ramach zadania „Poprawa infrastruktury pasażerskiej na wybranych obiektach aglomeracji warszawskiej poprzez modernizację peronów oraz zabudowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej”.




Komentarze