Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe niskopodłogowe pociągi dla Ústeckiego Kraju. Produkcja trwa, RegioJet czeka

inforail
29.08.2025 15:30
0 Komentarzy

W Ostrawie trwają intensywne prace nad budową nowoczesnych, niskopodłogowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które już wkrótce wyjadą na linie kolejowe w Ústeckim Kraju.

Przedstawiciele władz regionalnych oraz przewoźnika RegioJet odwiedzili zakład Vagónka – ostravską fabrykę Škoda Group, aby skontrolować postępy realizacji projektu EMU 130 i EMU 200.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie udogodnienia dla pasażerów znajdą się w nowych niskopodłogowych pociągach dla Ústeckiego Kraju?
  2. Na jakich liniach kolejowych w regionie będą kursować nowe jednostki RegioJetu?
  3. Kiedy planowane jest pełne przejęcie obsługi połączeń w Ústeckim Kraju przez RegioJet?

Produkcja zgodnie z harmonogramem

Jak poinformował Tomáš Rieger, przedstawiciel władz regionu, prace przebiegają zgodnie z planem. Dwie trzyczłonowe i dwie dwuczłonowe jednostki z całej serii 23 nowych pociągów są już pomalowane w barwy regionu i RegioJeta. Aktualnie trwają końcowe montaże oraz statyczne testy w elektrozkušebni. Po ich zakończeniu pojazdy przejdą próby dynamiczne na torze testowym w ośrodku kolejowym w Velimi, co będzie ostatnim etapem przed dopuszczeniem ich do ruchu pasażerskiego.

Produkcja RegioPanterów
Produkcja RegioPanterów/źródlo: FB Tomáš Rieger

Komfort i nowoczesne wyposażenie

Nowe jednostki powstały z myślą o maksymalnym komforcie pasażerów. Pociągi będą wyposażone w:

  • stoliki między fotelami,
  • gniazdka USB-A i USB-C,
  • stojaki na rowery,
  • platformy dla osób z ograniczoną mobilnością.

Zarówno wnętrze, jak i zewnętrzny design pociągów dopracowano w najmniejszych szczegółach, aby podróż była wygodna i przyjazna wszystkim grupom pasażerów.

RegioJet nowym operatorem w regionie

Nowoczesne pojazdy będą obsługiwały najważniejsze linie kolejowe Ústeckiego Kraju, w tym:

  • U1: Děčín – Ústí nad Labem – Most – Chomutov – Kadaň předměstí (od grudnia 2025 r. na tej trasie pojawią się najpierw jednostki Pesa Elf.eu, później dołączą RegioPantery, a od grudnia 2026 r. cały pakiet przejmie RegioJet),
  • U3: (Děčín –) Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov,
  • U32: Ústí nad Labem – Mělník – Lysá nad Labem,
  • U51: Ústí nad Labem – Most – Chomutov – Klášterec nad Ohří,
  • U54: Hněvice – Roudnice nad Labem – Děčín.

Dzięki nowym pociągom podróże po regionie będą nie tylko szybsze i bardziej punktualne, ale również atrakcyjniejsze i komfortowe.

Produkcja RegioPanterów/źródlo: FB Tomáš Rieger
Produkcja RegioPanterów/źródlo: FB Tomáš Rieger

Entuzjazm i zaangażowanie

Podczas wizyty w zakładzie Vagónka podkreślano ogromne zaangażowanie pracowników Škoda Group. Według relacji przedstawicieli regionu pasja i entuzjazm załogi były widoczne na każdym kroku – pracownicy z dumą opowiadali o projekcie i jego znaczeniu dla przyszłości transportu kolejowego w regionie.

Krok w stronę nowoczesnej kolei

Pierwsze nowe pociągi mają pojawić się na torach w najbliższych miesiącach, a cały proces wdrażania zakończy się w 2026 roku. Dla pasażerów Ústeckiego Kraju oznacza to wyższy komfort podróży, lepszą dostępność i nowoczesny standard transportu publicznego.

Komentarze