Nowe niskopodłogowe pociągi dla Ústeckiego Kraju. Produkcja trwa, RegioJet czeka
W Ostrawie trwają intensywne prace nad budową nowoczesnych, niskopodłogowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, które już wkrótce wyjadą na linie kolejowe w Ústeckim Kraju.
Przedstawiciele władz regionalnych oraz przewoźnika RegioJet odwiedzili zakład Vagónka – ostravską fabrykę Škoda Group, aby skontrolować postępy realizacji projektu EMU 130 i EMU 200.
Rozkład jazdy:
- Jakie udogodnienia dla pasażerów znajdą się w nowych niskopodłogowych pociągach dla Ústeckiego Kraju?
- Na jakich liniach kolejowych w regionie będą kursować nowe jednostki RegioJetu?
- Kiedy planowane jest pełne przejęcie obsługi połączeń w Ústeckim Kraju przez RegioJet?
Produkcja zgodnie z harmonogramem
Jak poinformował Tomáš Rieger, przedstawiciel władz regionu, prace przebiegają zgodnie z planem. Dwie trzyczłonowe i dwie dwuczłonowe jednostki z całej serii 23 nowych pociągów są już pomalowane w barwy regionu i RegioJeta. Aktualnie trwają końcowe montaże oraz statyczne testy w elektrozkušebni. Po ich zakończeniu pojazdy przejdą próby dynamiczne na torze testowym w ośrodku kolejowym w Velimi, co będzie ostatnim etapem przed dopuszczeniem ich do ruchu pasażerskiego.
Komfort i nowoczesne wyposażenie
Nowe jednostki powstały z myślą o maksymalnym komforcie pasażerów. Pociągi będą wyposażone w:
- stoliki między fotelami,
- gniazdka USB-A i USB-C,
- stojaki na rowery,
- platformy dla osób z ograniczoną mobilnością.
Zarówno wnętrze, jak i zewnętrzny design pociągów dopracowano w najmniejszych szczegółach, aby podróż była wygodna i przyjazna wszystkim grupom pasażerów.
RegioJet nowym operatorem w regionie
Nowoczesne pojazdy będą obsługiwały najważniejsze linie kolejowe Ústeckiego Kraju, w tym:
- U1: Děčín – Ústí nad Labem – Most – Chomutov – Kadaň předměstí (od grudnia 2025 r. na tej trasie pojawią się najpierw jednostki Pesa Elf.eu, później dołączą RegioPantery, a od grudnia 2026 r. cały pakiet przejmie RegioJet),
- U3: (Děčín –) Ústí nad Labem – Teplice – Litvínov,
- U32: Ústí nad Labem – Mělník – Lysá nad Labem,
- U51: Ústí nad Labem – Most – Chomutov – Klášterec nad Ohří,
- U54: Hněvice – Roudnice nad Labem – Děčín.
Dzięki nowym pociągom podróże po regionie będą nie tylko szybsze i bardziej punktualne, ale również atrakcyjniejsze i komfortowe.
Entuzjazm i zaangażowanie
Podczas wizyty w zakładzie Vagónka podkreślano ogromne zaangażowanie pracowników Škoda Group. Według relacji przedstawicieli regionu pasja i entuzjazm załogi były widoczne na każdym kroku – pracownicy z dumą opowiadali o projekcie i jego znaczeniu dla przyszłości transportu kolejowego w regionie.
Krok w stronę nowoczesnej kolei
Pierwsze nowe pociągi mają pojawić się na torach w najbliższych miesiącach, a cały proces wdrażania zakończy się w 2026 roku. Dla pasażerów Ústeckiego Kraju oznacza to wyższy komfort podróży, lepszą dostępność i nowoczesny standard transportu publicznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok







Komentarze