Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe funkcje w Kaeśce, aplikacji Kolei Śląskich

inforail
11.04.2025 11:30
0 Komentarzy

Po zakończeniu trzymiesięcznego okresu testowego, aplikacja mobilna Kolei Śląskich wchodzi w następny etap rozwoju.

Od 1 kwietnia pasażerowie mogą korzystać z 10-proc. zniżki na zakup biletów dostępnej tylko w Kaeśce, a dzięki ostatniej aktualizacji opłacić podróż za pośrednictwem Google Pay i Apple Pay oraz wybrać minimalny czas na przesiadkę.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie nowe funkcje zostały wprowadzone w aplikacji Kaeśka po zakończeniu okresu testowego?
  2. W jaki sposób pasażerowie mogą skorzystać z 10-procentowej zniżki przy zakupie biletów przez aplikację Kolei Śląskich?
  3. Jakie działania Koleje Śląskie podejmują w odpowiedzi na sugestie i uwagi użytkowników aplikacji Kaeśka?
Pociąg Kolei Śląskich
Pociąg Kolei Śląskich

Szybciej, wygodniej, bezpieczniej

Aplikacja Kaeśka jest dostępna bezpłatnie na urządzenia z systemami Android oraz iOS. – Tylko od stycznia do marca aplikację pobrało ponad 47 tys. podróżnych, którzy za jej pośrednictwem kupili niemal 150 tys. biletów. W Kaeśce założono także 32 tys. kont – wylicza Tomasz Niedziela, wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich i dodaje: – Wierzymy, że wprowadzenie nowych funkcji i udogodnień zachęci do korzystania z Kaeśki nowych użytkowników.

Jedną z najważniejszych nowości w Kaeśce jest możliwość płacenia za bilety przy użyciu dobrze znanych systemów płatności mobilnych Apple Pay i Google Pay.

To rozwiązanie, na które czekało wielu użytkowników. Aby potwierdzić płatność za bilet, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie – kodem, odciskiem palca czy przy pomocy funkcji rozpoznawania twarzy. Dzięki temu zakupy w aplikacji są teraz jeszcze szybsze i wygodniejsze – podkreśla Bartłomiej Wnuk, rzecznik prasowy Kolei Śląskich.

Podróż pod kontrolą

Kolejną nowością, którą zyskali pasażerowie wraz z aktualizacją Kaeśki, jest możliwość ustawienia minimalnego czasu na przesiadkę w przypadku połączeń, które tego wymagają.

Zależy nam, aby pasażerowie mieli realny wpływ na to, jak podróżują. Ustawienie minimalnego czasu przesiadki to funkcja, której brakowało – teraz odpowiadamy na te potrzeby. Po aktualizacji pasażerowie mają do wyboru trzy opcje: minimalną – 5 minut, standardową – 8 minut i dłuższą – 20 minut – informuje Bartłomiej Wnuk.

Usprawnienia dzięki sugestiom pasażerów

Ważnym elementem rozwoju Kaeśki jest aktywność pasażerów, którzy dzielą się spostrzeżeniami na temat jej funkcjonowania. Na tej podstawie wprowadzono wiele istotnych usprawnień – od poprawy wyglądu głównego ekranu, przez uporządkowanie list ulg po możliwość anulowania ścieżki zakupu biletu i szybki powrót do głównego ekranu.

To także dzięki cennym uwagom pasażerów Kolejom Śląskim udało się stworzyć aplikację, która cieszy się coraz większą popularnością – mówi Bartłomiej Wnuk i zachęca do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami usprawnień. Można to zrobić wysyłając wiadomość na adres: [email protected].

Aplikacja dla oszczędnych

To nie koniec korzyści dla pasażerów korzystających z aplikacji Kolei Śląskich. Od 1 kwietnia przy zakupie biletu w aplikacji, pasażerowie korzystają z 10-proc. zniżki w ramach oferty „Podróż z rabatem”.

Zniżka nalicza się automatycznie przy zakupie biletu w aplikacji. Promocją są objęte bilety na pojedyncze przejazdy, bilety miesięczne oraz bilety z ofert specjalnych. Zniżka nie obejmuje z kolei biletu rocznego oraz biletów w ramach Taryfy Max Bilet, Taryfy Krakowskiej oraz Biletu Zakopiańskiego – wyjaśnia Tomasz Niedziela, dodając, że rabat łączy się ze wszystkimi ulgami ustawowymi, m.in. dla studentów, uczniów oraz posiadaczy Karty Dużej Rodziny.

Szczegóły oferty „Podróż z rabatem” można znaleźć na stronie internetowej www.kolejeslaskie.pl w zakładce „Dla Podróżnych”.

Komentarze