Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa kładka w Bełchowie. To kolejny krok w modernizacji linii Skierniewice–Łowicz

inforail
19.10.2025 16:30
0 Komentarzy

Na zmodernizowanej stacji w Bełchowie rozpoczęły się prace przygotowawcze do budowy nowej kładki dla pieszych nad torami kolejowymi.

To kolejny etap inwestycji realizowanej w ramach przebudowy linii kolejowej Skierniewice–Łowicz. Nowa konstrukcja ma znacząco poprawić dostępność do pociągów, zwiększyć bezpieczeństwo oraz usprawnić komunikację dla mieszkańców i podróżnych.

Rozkład jazdy:

  1. W jaki sposób nowa kładka w Bełchowie poprawi bezpieczeństwo i dostępność stacji dla podróżnych?
  2. Jakie korzyści przyniesie modernizacja odcinka linii kolejowej Skierniewice–Bełchów dla pasażerów i przewoźników?
  3. Z jakich środków finansowana jest inwestycja i kiedy planowane jest zakończenie prac?

Nowoczesna i dostępna kładka

Planowana kładka o długości 40 metrów zapewni bezpieczne przejście nad torami, eliminując konieczność korzystania z przejścia w poziomie szyn. Obiekt zostanie wyposażony w trzy windy, które umożliwią wygodne korzystanie osobom z ograniczoną mobilnością, seniorom, rodzicom z wózkami i rowerzystom. Przewidziano również schody wejściowe oraz chodniki prowadzące do kładki z różnych stron stacji – zarówno od ulic Dworcowej, jak i Piaskowej.

Nowoczesne oświetlenie LED zwiększy bezpieczeństwo po zmroku, a system odwodnienia zapewni trwałość i niezawodność konstrukcji w zmiennych warunkach pogodowych. Dzięki tym rozwiązaniom Bełchów zyska infrastrukturę, która będzie nie tylko funkcjonalna, ale również estetyczna i przyjazna wszystkim użytkownikom.

Finałowy etap modernizacji odcinka Skierniewice–Bełchów

Budowa kładki to część szerszego programu przebudowy odcinka linii kolejowej między Skierniewicami a Bełchowem. Modernizacja obejmuje wymianę nawierzchni torowej, sieci trakcyjnej, obiektów inżynieryjnych, peronów oraz systemu sterowania ruchem kolejowym.

Na przystankach Mokra i Sierakowice Skierniewickie widać już efekty prac – powstały nowe perony, montowane są wiaty, a wkrótce pojawią się ławki i tablice informacyjne. Perony będą lepiej oświetlone, wyposażone w czytelne oznakowanie i dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Na ośmiokilometrowym odcinku toru nr 1 kończą się roboty torowe. Układane są nowe szyny, montowane słupy trakcyjne, a w listopadzie prace przeniosą się na tor nr 2. Po ich zakończeniu pociągi będą kursować już po odnowionym torze, co przyczyni się do zwiększenia płynności i punktualności połączeń.

Remont linii Skierniewice - Łowicz
Remont linii Skierniewice - Łowicz/foto: PKP PLK

Szybsze, bezpieczniejsze i bardziej niezawodne połączenia

Efektem realizowanych prac będzie krótszy czas podróży pomiędzy Łowiczem a Skierniewicami oraz sprawniejsze przejazdy zarówno pociągów pasażerskich, jak i towarowych. Zmodernizowany odcinek zostanie wyposażony w nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym zintegrowany z lokalnym centrum sterowania (LCS) w Skierniewicach.

Bezpieczeństwo na linii zwiększy także modernizacja pięciu przejazdów kolejowo-drogowych oraz instalacja samoczynnej blokady liniowej, która umożliwi jednoczesny przejazd kilku pociągów na jednym szlaku. Dla kierowców wyznaczane są objazdy uzgodnione z samorządami, a informacje o czasowych zamknięciach są przekazywane z wyprzedzeniem.

Inwestycja wspierana przez KPO

Prace na odcinku Bełchów–Skierniewice są finansowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) w ramach zadania inwestycyjnego „Prace na linii kolejowej nr 11 na odcinku Łowicz Główny – Skierniewice”. Zakończenie robót planowane jest na sierpień 2026 roku.

Wartość modernizacji tego odcinka wynosi 82,6 mln zł netto (101,6 mln zł brutto), a wykonawcą jest spółka Track Tec Construction Sp. z o.o..

Kontynuacja modernizacji linii Skierniewice–Łowicz

Trwające obecnie prace są kontynuacją modernizacji linii o dużym znaczeniu dla ruchu pasażerskiego i towarowego. W latach 2020–2023 przebudowano już odcinek Bełchów–Łowicz, stację Bełchów i przystanek Bobrowniki, na co przeznaczono ponad 93 mln zł.

Nowa kładka oraz modernizacja torowiska i infrastruktury technicznej stanowią ważny element działań zmierzających do podniesienia standardów polskiej kolei. Inwestycja w Bełchowie to kolejny przykład konsekwentnego dążenia do budowy bezpiecznej, dostępnej i nowoczesnej sieci kolejowej, która poprawi komfort podróży i jakość transportu w regionie.

Komentarze