Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa inwestycja PKP PLK. Budowa linii Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark

inforail
18.03.2025 13:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły kolejne postępowanie przetargowe, które wpisuje się w ambitny projekt rozwoju infrastruktury kolejowej w południowej Polsce.

Tym razem chodzi o zaprojektowanie (w zakresie branży srk) oraz kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 622 oraz związanych z nią odcinkach, stanowiących część projektu pn. „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja istniejącej linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – Etap II”.

Rozkład jazdy:

  1. Jaki jest główny cel inwestycji realizowanej przez PKP PLK na linii kolejowej nr 622 oraz linii nr 104?
  2. Jakie kluczowe elementy infrastruktury zostaną zrealizowane w ramach zamówienia, poza budową samej linii kolejowej?
  3. Jakie warunki musi spełnić wykonawca, aby móc wziąć udział w postępowaniu przetargowym?
Linia 104
Linia 104

Zakres prac – projektowanie i realizacja w pełnym zakresie

Zakres zamówienia obejmuje zarówno prace projektowe, jak i kompleksowe roboty budowlane, w tym:

  • budowę nowej linii kolejowej nr 622 na odcinku Podłęże R401 – Gdów (odc. F) o długości ponad 17 km,
  • budowę nowej łącznicy kolejowej nr 627 Podłęże R301 – Podłęże Balachówka (odc. J) o długości prawie 2 km,
  • modernizację istniejących linii kolejowych nr 91 oraz 95,
  • kompleksową realizację infrastruktury towarzyszącej, w tym tunelu kolejowego, peronów, obiektów obsługi podróżnych i systemów srk (sterowanie ruchem kolejowym).

W ramach zamówienia wykonawca przygotuje m.in. dokumentację projektową, w tym projekt wykonawczy w branży srk oraz dokumentację powykonawczą z geodezją. Na etapie realizacyjnym przewidziano wykonanie robót w aż kilkunastu branżach – od nawierzchni torowej, przez sieci zewnętrzne, drogi, systemy telekomunikacyjne, aż po elektroenergetykę, tunel oraz elementy małej architektury.

Złożony projekt o znaczeniu regionalnym

Realizacja inwestycji obejmuje teren województwa małopolskiego, w tym powiat wielicki i miasto Kraków. Nowa linia kolejowa nr 622 i towarzysząca infrastruktura będzie mieć kluczowe znaczenie dla komunikacji regionalnej i krajowej, stanowiąc część przyszłego korytarza kolejowego łączącego południową Małopolskę z Nowym Sączem i dalej z Podkarpaciem.

Opcja na interfejs – elastyczność w integracji systemów

Przetarg przewiduje także tzw. „Opcję na Interfejs”, czyli możliwość integracji urządzeń sterowania ruchem kolejowym z innymi zadaniami realizowanymi równolegle przez innych wykonawców. Taka opcja zapewnia elastyczność i technologiczną spójność w skomplikowanych projektach wieloetapowych.

Warunki udziału i wymagania techniczne

Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu muszą wykazać się:

  • doświadczeniem w realizacji podobnych zadań kolejowych (m.in. budowy torów, rozjazdów, tuneli, stacji kolejowych),
  • posiadaniem kadry z odpowiednimi uprawnieniami budowlanymi i doświadczeniem zawodowym (m.in. kierownik budowy, kierownicy robót torowych, mostowych, geotechnicznych, tunelowych),
  • dostępem do specjalistycznego sprzętu technicznego (żurawie kolejowe, podbijarki, układarki, zgrzewarki, pociągi sieciowe),
  • sytuacją finansową umożliwiającą realizację projektu – przychody na poziomie minimum 600 mln zł i zdolność kredytowa na poziomie 150 mln zł.

Termin i finansowanie

Całość zamówienia ma zostać zrealizowana w ciągu 46 miesięcy od daty podpisania umowy, z czego 38 miesięcy przeznaczono na zakończenie robót i dokumentację, a 8 miesięcy na uzyskanie zezwoleń eksploatacyjnych.

Termin składania ofert upływa 10 kwietnia 2025 r. o godz. 10:00, a wymagane wadium wynosi 11 750 000 zł. Projekt nie jest finansowany z funduszy UE.

Komentarze