Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Niemiecka technika na rosyjskich torach – Desiro RUS

inforail
14.11.2012 12:16
0 Komentarzy
W 2009 roku Koleje Rosyjskie zamówiły w Siemensie za 410 milionów euro 38 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych Desiro RUS, do czego dołączy dalsze 16 zespołów za 170 mln euro, z opcji do zamówienia. Pojazdy będą serwisowane przez Siemensa przez 40 lat za 500 mln euro. Co istotne, Desiro będą stanowić ozdobę Soczi podczas zimowych igrzysk olimpijskich w 2014 roku.

desirorus20122_760

Desiro RUS bazuje na serii Desiro ML (MainLine), przeznaczonej do eksploatacji na dłuższych dystansach. Pojazdy przystosowano do rosyjskich warunków eksploatacji –m. in. do temperatur rzędu – 40 stopni Celsjusza. Nadwozie posiada dopuszczalną w rosyjskiej skrajni szerokość 3480 mm. Podłoga znajduje się na wysokości 1400 mm nad główką szyny, a wózki są przystosowane do rozstawu osi 1520 mm. Długość Desiro RUS to 126,462 m, a masa –270 t.
Moc napędu wynosi 2,55 MW. Pojazdy będą w stanie pokonywać nachylenia do 4%. Maksymalna prędkość to 160 km/h. Desiro RUS są dwusystemowe, dostosowane do zasilania 25 kV 50 Hz AC oraz 3 kV DC. Zespół jest dostosowany do jazdy ukrotnionej (2 pojazdy w składzie).
Desiro RUSDesiro RUSDesiro RUS
Nadwozie wykonano z profili aluminiowych. Drugi stopień zawieszenia jest pneumatyczny. Wózki skonstruowano specjalnie dla potrzeb rosyjskiego zamówienia, przy czym bazują one na konstrukcji SF 6000. Napędzane są łącznie 4 wózki w dwóch skrajnych członach. Pozostałe 3 człony osadzone są na niezależnych wózkach tocznych. Uzyskany układ osi to Bo’Bo’+2’2’+2’2’+2’2’+ Bo’Bo’.
W pojeździe rozmieszczono łącznie 443 siedzenia w układzie 2+3. Wnętrze jest estetyczne wykończone w jasnych barwach. Zamontowany został system informacji pasażerskiej oraz system kontroli pociągu BLOK. We wnętrzu znalazły się przedziały do przewozu wózków inwalidzkich lub wielkogabarytowego bagażu.
Zespoły na Kolejach Rosyjskich oznaczono jako ES-1 (ЭС1).
Pierwsze 38 pojazdów będzie wyprodukowane w Krefeld, a kolejne mają zostać zmontowane w Uralskiej Fabryce Lokomotyw nieopodal Jekaterynburga. Pojazdy będą garażowane w Soczi, w Adler, oraz w Moskwie.
Testy pierwszego egzemplarza Desiro RUS rozpoczęły się w maju 2012 r. na linii Aeroexpress z lotniska w Soczi do Adler. Linia wykorzystuje świeżo ukończoną odnogę do lotniska o długości 2,8 km.
18 września 2012 r. „Jaskółka”(tak nazwano Desiro RUS) z numerem 002 zderzyła się w Moskwie na przejeździe kolejowym z Kamazem.
Desiro RUSDesiro RUSDesiro RUS
 

Komentarze