Nazwij pociąg LEO Express i wygraj kredyty na podróże
Międzynarodowy przewoźnik Leo Express ogłosił znaczące rozszerzenie działalności na polskim rynku. Od 1 marca 2026 roku pociągi spółki będą kursować dwa razy dziennie między Warszawą a Pragą przez Kraków, a ceny biletów rozpoczną się już od 9 złotych.
Dodatkowo między Krakowem a Pragą połączenia będą realizowane nawet cztery razy dziennie. Firma rozpoczęła również konkurs na nazwę dla swoich pociągów.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie dla pasażerów i rynku kolejowego w Polsce ma uruchomienie połączenia Leo Express na trasie Warszawa–Kraków–Praga?
- W jaki sposób konkurs na nazwę pociągu ma pomóc w budowaniu rozpoznawalności marki Leo Express w Polsce?
- Czy przewoźnik planuje w przyszłości rozszerzyć swoją ofertę o kolejne trasy krajowe lub międzynarodowe w regionie Europy Środkowej?
Konkurs
„W konkursie na nową nazwę pociągów Leo Express w Polsce może wziąć udział każdy. Masz pomysł, który oddaje ducha podróży, piękno Polski, albo po prostu jest zabawny i oryginalny? Podziel się nim z nami! Autor najlepszego pomysłu otrzyma kredyty na podróże o wartości 2000 złotych i przede wszystkim satysfakcję z tego, że jego propozycja stanie się nazwą pociągu kursującego na trasie Warszawa – Kraków – Praga” – mówi Emil Sedlařík, rzecznik prasowy Leo Express.
Propozycje można zgłaszać do 31 października 2025 roku za pośrednictwem formularza na stronie internetowej przewoźnika. Zwycięska nazwa zostanie wybrana przez przedstawicieli firmy, a jej autor otrzyma nagrodę w postaci kredytów podróżnych o wartości 2000 zł.
Nowa linia – z Krakowa do Warszawy i dalej do Pragi
Od 1 marca 2026 roku Leo Express uruchomi nową linię Warszawa – Kraków – Praga, przedłużając swoje dotychczasowe połączenie z Krakowa aż do stolicy Polski. Jednocześnie liczba kursów między Krakowem a Pragą zostanie zwiększona o dwa dzienne połączenia.
Już od 14 grudnia 2025 roku przewoźnik wprowadzi dodatkowe dzienne połączenie Kraków–Praga, które w wybrane dni będzie uzupełniane o kolejną parę kursów.
Nowa linia w Polsce stanowi kolejny krok w kierunku systematycznego rozwoju działalności przewoźnika w naszym kraju. Leo Express zapowiada, że w przyszłości nie wyklucza dalszej ekspansji, zarówno w ramach tras komercyjnych, jak i połączeń w ramach publicznej służby przewozowej.
Bezpieczeństwo i europejskie doświadczenie
Leo Express od lat należy do czołówki europejskich przewoźników pod względem bezpieczeństwa, niezawodności i punktualności. Firma utrzymuje tabor w doskonałym stanie technicznym, co pozwala uniknąć awarii systemów ogrzewania czy klimatyzacji i zapewnia pasażerom najwyższy komfort.
Za sukcesem przewoźnika stoi także międzynarodowa struktura właścicielska – największym udziałowcem Leo Express jest hiszpańska Renfe, narodowy operator kolejowy specjalizujący się w kolei dużych prędkości. Wśród inwestorów znajdują się również podmioty z Czech i innych krajów Europy, co wzmacnia pozycję spółki na kontynencie.
Komfort podróży i nowoczesne rozwiązania
Na trasie Warszawa–Kraków–Praga pojadą niskopodłogowe pociągi Stadler Flirt, wyposażone w klimatyzację, szybkie łącze 5G Wi-Fi oraz system bezpłatnego poczęstunku w wyższych klasach podróży.
Pasażerowie będą mogli korzystać z kilku klas podróży:
- Economy – wygodne, skórzane fotele, wysoki standard i atrakcyjna cena,
- Economy Plus i Business – więcej przestrzeni, komfortowe siedzenia i poczęstunek w cenie biletu,
- Premium – zaledwie sześć foteli w cichej, luksusowej strefie z indywidualną obsługą i pełnym cateringiem.
„Pociągi Leo Express zapewnią pasażerom maksymalny komfort i prywatność, a klasa Premium plasuje nasze usługi w ścisłej czołówce nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie Środkowej” – podkreśla Emil Sedlařík.
Na pokładzie serwowane będą sezonowe dania, również bezglutenowe i wegańskie, a dzięki programowi lojalnościowemu Smile Club pasażerowie będą mogli uzyskać nawet 10% cashbacku od ceny biletu do wykorzystania przy kolejnych podróżach lub na pokładowe posiłki.
Orientacyjny rozkład jazdy
Od 1 marca 2026 roku:
Warszawa – Kraków – Praga:
- Warszawa 7:21 → Kraków 10:18 → Praha 16:43
- Kraków 14:30 → Praha 20:43
- Warszawa 22:41 → Kraków 1:46 → Praha 7:43
- Kraków 5:47 → Praha 11:43 (niedziele i poniedziałki)
Praga – Kraków – Warszawa:
- Praha 8:23 → Kraków 14:15
- Praha 12:23 → Kraków 18:48 → Warszawa 21:43
- Praha 17:23 → Kraków 0:06 (soboty i niedziele)
- Praha 21:23 → Kraków 3:44 → Warszawa 6:15
Od 14 grudnia 2025 roku (połączenia Kraków–Praga):
- Kraków 5:47 → Praha 11:43 (niedziele i poniedziałki)
- Kraków 14:30 → Praha 20:43
- Praha 8:23 → Kraków 14:15
- Praha 17:23 → Kraków 0:06 (soboty i niedziele)
Czasy są orientacyjne i mogą ulec niewielkim zmianom.
Nowy rozdział w historii połączeń międzynarodowych
Nowa linia Leo Express to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji kolejowych w regionie, która połączy trzy ważne ośrodki – Warszawę, Kraków i Pragę – w nowoczesny, szybki i komfortowy sposób, dając pasażerom zupełnie nową jakość podróżowania po Europie Środkowej.
Komentarze