Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na Pomorzu trwają testy aglomeracyjnego Impulsa

inforail
19.03.2025 14:30
0 Komentarzy

Impuls 58WE, bo takie oznaczenie ma aglomeracyjny skład, jaki będzie kursować w trójmiejskiej metropolii przechodzi kolejne testy w województwie pomorskim.

Nocą jeździł m.in. do Tczewa oraz po linii Szybkiej Kolei Miejskiej. To pierwszy z 20 takich pojazdów zakupionych przez samorząd województwa pomorskiego.

Rozkład jazdy:

  1. Czym wyróżnia się skład 58WE na tle innych pojazdów z rodziny Impuls?
  2. Na czyje zamówienie został opracowany skład 58WE i jakie ma specjalne dostosowania?
  3. Ile składów 58WE firma NEWAG dostarczy do końca 2026 roku?
Impuls 58WE
Impuls 58WE/foto: UMWP

Nocne testy

Do końca 2025 r. nowosądecki NEWAG ma dostarczyć osiem aglomeracyjnych Impulsów.

Każdy skład kolejowy przed dopuszczeniem do ruchu musi zostać sprawdzony i musi posiadać homologację. To dosyć długotrwały proces. Przeprowadzane są zarówno testy statyczne i dynamiczne. Te drugie odbywają się na specjalnym torze doświadczalnym w Węglewie koło Rawicza oraz na wybranych odcinkach linii kolejowych w całej Polsce. Przez ostatnie noce „58WE” jeździł po Pomorzu. Po co testy?

– Obecni na pokładzie pracownicy Instytutu Kolejnictwa sprawdzają np. współdziałanie składu z systemami bezpieczeństwa i sterowania ruchem kolejowym – wyjaśnia Jakub Cichosz, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury UMWP.

Naukowcom towarzyszą również pracownicy Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście, którzy poznają swoje przyszłe miejsce pracy.

Impuls 58WE
Impuls 58WE/foto: UWMP

58WE czyli co?

To pojazd z popularnej rodziny składów Impuls, które produkowane są w Nowym Sączu przez firmę NEWAG. Tym, co odróżnia go od innych jest to, że to pierwszy skład dedykowany do ruchu aglomeracyjnego. Warto wspomnieć, że został specjalnie opracowany na zamówienie samorządu województwa pomorskiego. Skład posiada trzy pary drzwi na człon, dzięki czemu wymiana pasażerów na stacjach będzie sprawniejsza. Skład jest również dostosowany do wysokich peronów na linii SKM. Pojemność jednostki wynosi 500 pasażerów. Do końca 2025 r. NEWAG dostarczy takich 8 składów, a kolejnych 12 w 2026 r.

Komentarze