Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy

inforail
14.04.2025 08:30
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., reprezentowane przez Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu, ogłosiły otwarte zapytanie ofertowe na realizację zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 346 Granica Państwa (Liberec) – Granica Państwa (Zittau) w km 21,769 – 24,528”.

Projekt obejmuje kompleksową modernizację odcinka jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej i ma na celu zwiększenie jej przepustowości oraz podniesienie parametrów technicznych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie są główne cele i przewidywane efekty modernizacji linii kolejowej nr 346 na odcinku Liberec – Zittau?
  2. Jakie kluczowe roboty budowlane przewidziano w ramach postępowania przetargowego ogłoszonego przez PKP PLK?
  3. Jakie warunki muszą spełnić wykonawcy, aby móc wziąć udział w postępowaniu i złożyć ważną ofertę?

Zakres zamówienia – od dokumentacji po wykonanie robót

Przedmiot zamówienia obejmuje:

  • Opracowanie uproszczonej dokumentacji projektowej i powykonawczej,
  • Wykonanie robót budowlanych w branżach: torowej, inżynieryjnej, SRK oraz automatyki,
  • Sporządzenie operatów geodezyjnych i dokumentacji odbiorowej,
  • Prace towarzyszące, takie jak wycinka drzew, zabezpieczenia skarp i rekultywacja terenu​​.

Zakres robót budowlanych zawiera m.in.:

  • wymianę podkładów drewnianych na betonowe PS83 SB (łącznie 2,6 km toru),
  • wymianę podsypki tłuczniowej (ponad 10 tys. ton),
  • mechaniczne podbicie toru i reprofilację,
  • przebudowę i remonty mostów oraz przepustów kamiennych i rurowych,
  • modernizację przejazdów kolejowo-drogowych,
  • instalację urządzeń odwodnieniowych i zabezpieczających,
  • zabudowę nowych balustrad i słupków blokujących tzw. „dzikie przejścia” przez tory.

Efekty modernizacji – większa prędkość, wyższe standardy

Po zakończeniu prac tor będzie spełniał wymogi techniczne dla klasy 3 z:

  • dopuszczalną prędkością rozkładową do 120 km/h,
  • dopuszczalnym naciskiem osiowym do 221 kN.

Wszystkie roboty mają być wykonane z materiałów spełniających normy PKP PLK i standardy europejskie (CE lub krajowe aprobaty techniczne), zgodnie z aktualnymi instrukcjami i rozporządzeniami branżowymi​.

Terminy, procedura i wymagania

  • Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 15 października 2025 r.
  • Termin składania ofert: do 23 kwietnia 2025 r., godz. 10:00, wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej PKP PLK.
  • Kryterium oceny ofert: 100% cena.
  • Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium, ale będzie oczekiwał zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 1% wartości oferty​.

Wymagania dla wykonawców

Zamówienie mogą realizować wykonawcy posiadający:

  • udokumentowane doświadczenie w realizacji robót o wartości min. 15 mln zł,
  • uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności kolejowej,
  • odpowiednie zaplecze techniczne i logistyczne,
  • aktualne zaświadczenia z ZUS i US oraz dokumenty rejestrowe.

Dopuszcza się udział konsorcjów oraz korzystanie z zasobów podmiotów trzecich na zasadach określonych w SWZ​.

Komentarze