TransInfo|Inforail|Infrastruktura|Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy
Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy
inforail
14.04.2025 08:30
0 Komentarzy
Modernizacja linii kolejowej nr 346. PKP PLK ogłasza przetarg na prace w rejonie granicy foto: Kleeblatt187/Wikimedia lic. CC BY-SA 3.0
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., reprezentowane przez Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu, ogłosiły otwarte zapytanie ofertowe na realizację zadania pn. „Prace na linii kolejowej nr 346 Granica Państwa (Liberec) – Granica Państwa (Zittau) w km 21,769 – 24,528”.
Projekt obejmuje kompleksową modernizację odcinka jednotorowej, niezelektryfikowanej linii kolejowej i ma na celu zwiększenie jej przepustowości oraz podniesienie parametrów technicznych.
Rozkład jazdy:
- Jakie są główne cele i przewidywane efekty modernizacji linii kolejowej nr 346 na odcinku Liberec – Zittau?
- Jakie kluczowe roboty budowlane przewidziano w ramach postępowania przetargowego ogłoszonego przez PKP PLK?
- Jakie warunki muszą spełnić wykonawcy, aby móc wziąć udział w postępowaniu i złożyć ważną ofertę?
Zakres zamówienia – od dokumentacji po wykonanie robót
Przedmiot zamówienia obejmuje:
- Opracowanie uproszczonej dokumentacji projektowej i powykonawczej,
- Wykonanie robót budowlanych w branżach: torowej, inżynieryjnej, SRK oraz automatyki,
- Sporządzenie operatów geodezyjnych i dokumentacji odbiorowej,
- Prace towarzyszące, takie jak wycinka drzew, zabezpieczenia skarp i rekultywacja terenu.
Zakres robót budowlanych zawiera m.in.:
- wymianę podkładów drewnianych na betonowe PS83 SB (łącznie 2,6 km toru),
- wymianę podsypki tłuczniowej (ponad 10 tys. ton),
- mechaniczne podbicie toru i reprofilację,
- przebudowę i remonty mostów oraz przepustów kamiennych i rurowych,
- modernizację przejazdów kolejowo-drogowych,
- instalację urządzeń odwodnieniowych i zabezpieczających,
- zabudowę nowych balustrad i słupków blokujących tzw. „dzikie przejścia” przez tory.
Efekty modernizacji – większa prędkość, wyższe standardy
Po zakończeniu prac tor będzie spełniał wymogi techniczne dla klasy 3 z:
- dopuszczalną prędkością rozkładową do 120 km/h,
- dopuszczalnym naciskiem osiowym do 221 kN.
Wszystkie roboty mają być wykonane z materiałów spełniających normy PKP PLK i standardy europejskie (CE lub krajowe aprobaty techniczne), zgodnie z aktualnymi instrukcjami i rozporządzeniami branżowymi.
Terminy, procedura i wymagania
- Termin realizacji: od dnia podpisania umowy do 15 października 2025 r.
- Termin składania ofert: do 23 kwietnia 2025 r., godz. 10:00, wyłącznie za pośrednictwem Platformy Zakupowej PKP PLK.
- Kryterium oceny ofert: 100% cena.
- Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium, ale będzie oczekiwał zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 1% wartości oferty.
Wymagania dla wykonawców
Zamówienie mogą realizować wykonawcy posiadający:
- udokumentowane doświadczenie w realizacji robót o wartości min. 15 mln zł,
- uprawnienia budowlane do kierowania robotami w specjalności kolejowej,
- odpowiednie zaplecze techniczne i logistyczne,
- aktualne zaświadczenia z ZUS i US oraz dokumenty rejestrowe.
Dopuszcza się udział konsorcjów oraz korzystanie z zasobów podmiotów trzecich na zasadach określonych w SWZ.
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Nowa aplikacja mobilna Arriva. To ArrivApka i zniżki dla pasażerów
Pasażerza darmo
14.04.2025
W lutym więcej pasażerów na kolei
31.03.2025
Zmiany w systemie rezerwacji miejsc siedzących w pociągach ŁKA Sprinter
Pasażerza darmo
24.03.2025
Koleje Śląskie gotowe na sezon rowerowy
19.03.2025
Ruszają dwie pary pociągów Polregio z Rzeszowa do Ustrzyk Dolnych
Pasażerza darmo
08.03.2025
Bilet Zachodniopomorski. Znamy cennik
Pasażerza darmo
04.03.2025
Marcowa korekta rozkładu jazdy POLREGIO
Pasażerza darmo
28.02.2025
Na Słowacji też korekta rozkładu jazdy. Co się zmienia?
Pasażerza darmo
28.02.2025
Czy jest szansa na powrót ED250 do Jeleniej Góry? Mamy stanowisko MI
Pasażerza darmo
25.02.2025
Więcej składów na kujawsko-pomorskich torach
Pasażerza darmo
24.02.2025
Program lojalnościowy w PKP Intercity? Prace ruszyły od nowa
Pasażerza darmo
22.02.2025
Więcej z Działu Prawo
Wpadli podczas dewastacji pociągu. Grozi im do 5 lat pozbawienia wolności
Prawoza darmo
24.02.2025
PKP PLK kontynuują mediacje z wykonawcami
06.02.2025
19-letni maszynista? To możliwe!
Prawoza darmo
09.01.2025
Newag pozywa poseł Paulinę Matysiak!
09.12.2024
PKP PLK oszacowały straty po powodzi
25.09.2024
Będą zwolnienia w spółce PKP CARGOTABOR
07.08.2024
Więcej z Działu Przewoźnicy
EIP już nie dla Jeleniej Góry
09.04.2025
Zmiana czasu na letni dotyczy 12 pociągów PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
28.03.2025
Pociągi i wagony na życzenie. Od PKP Intercity
Przewoźnicyza darmo
22.03.2025
Więcej z Działu Producenci
Jest porozumienie w sprawie zakupu Talgo. Wcale nie przez PFR
Producenciza darmo
15.02.2025
Nowa lokomotywa hybrydowa dla PKP Intercity. Homologacja ruszy latem
Producenciza darmo
07.02.2025
9 nowych wagonów dla UZ po testach
10.12.2024
Rok 2024 w polskiej fabryce Stadlera
09.12.2024
Stadler Polska: Jesteśmy polską firmą
06.12.2024
Więcej spalinowych Flirtów w Texasie
26.11.2024
Więcej z Działu Infrastruktura
Kolejowy pakt dla Łodzi podpisany
09.04.2025
Nowy przystanek na kolejowej mapie Polski. Brodnica Południowa
Infrastrukturaza darmo
07.04.2025
Kolejowe radary na przejazdach
20.03.2025
PKP PLK kontrolują hałas
11.03.2025
Komentarze