Młodzi pasażerowie postawili na Koleje Śląskie. Które miasta wybierali najczęściej?
Kraków, Częstochowa i Bielsko-Biała – takie kolejowe city breaki najczęściej wybierali młodzi pasażerowie Kolei Śląskich w okresie ferii zimowych, od 15 lutego do 2 marca.
Łącznie z promocyjnych przejazdów za złotówkę skorzystało 124,8 tys. osób w wieku od 4 do 18 lat, o ponad 10 tys. więcej niż w roku ubiegłym.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego Kraków, Częstochowa i Bielsko-Biała były najczęściej wybieranymi kierunkami podróży młodych pasażerów Kolei Śląskich podczas ferii zimowych?
- Jakie korzyści dla promocji transportu publicznego przyniosła inicjatywa przejazdów za złotówkę dla dzieci i młodzieży?
- Jakie znaczenie dla sprzedaży biletów Kolei Śląskich miało wprowadzenie aplikacji Kaeśka i jakie są jej główne funkcjonalności?
Czym skorupka nasiąknie za młodu
Dzieci do 4. roku życia, dzięki zniżkom ustawowym, zawsze podróżują Kolejami Śląskimi nieodpłatnie. Nieco starsi pasażerowie Kolei Śląskich, od 4. do 18. roku życia w okresie ferii zimowych mogli korzystać z przejazdów za złotówkę. Sprzedaż biletów była nielimitowana, więc jeździć można było codziennie, na wszystkich trasach obsługiwanych przez regionalnego przewoźnika, z wyjątkiem transgranicznego odcinka Chałupki – Bohumin.
O tym, że ferie to świetna okazja do promocji transportu publicznego wśród najmłodszych, Koleje Śląskie i Województwo Śląskie wiedzą doskonale.
– W ferie niemal 125 tys. młodych pasażerów wybrało pociągi Kolei Śląskich, przekonując się, że kolej jest atrakcyjną, wygodną i ekologiczną alternatywą dla transportu samochodowego – mówi Grzegorz Boski, wicemarszałek Województwa Śląskiego, dodając: – Mam nadzieję, że tak entuzjastyczne zainteresowanie koleją będzie rosło z każdą kolejną tego typu inicjatywą.
Z Kaeśką między miastami
Najwięcej młodych ludzi wybrało podróż pociągami Kolei Śląskich na trasach z Katowic do Krakowa (6 tys. pasażerów), Częstochowy (4,8 tys. podróżnych) i Bielska-Białej (4,1 tys. pasażerów). Wśród najpopularniejszych destynacji znalazły się także Gliwice, Rybnik i Żywiec.
– Szczególnie cieszy nas poziom zainteresowania nową aplikacją Kolei Śląskich – Kaeśką, która zadebiutowała na początku 2025 roku. Spośród niemal 125 tys. biletów, 34 tys. zostało kupionych właśnie za pośrednictwem Kaeśki – mówi Tomasz Niedziela, wiceprezes Kolei Śląskich ds. handlowych. – Kupując bilety w aplikacji korzystali też rodzice i dziadkowie najmłodszych podróżnych. Na bilety zakupione w Kaeśce do końca marca obowiązuje bowiem 30-proc. zniżka – przypomina.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze