Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Miesiąc pociągu „Malinka”. Strzał w dziesiątkę!

inforail
05.03.2025 13:30
0 Komentarzy

Minął pierwszy miesiąc kursowania pociągu „Malinka”, który połączył Brzeg z Wisłą Głębce. Już dziś można powiedzieć, że decyzja o uruchomieniu tego połączenia była strzałem w dziesiątkę.

W okresie ferii zimowych skorzystało z niego ponad 2 000 pasażerów, a wśród podróżnych nie zabrakło grup zorganizowanych, które licznie korzystały z nowej oferty.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego uruchomienie połączenia kolejowego „Malinka” okazało się sukcesem?
  2. Które stacje cieszyły się największą popularnością wśród pasażerów podróżujących „Malinką”?
  3. Jakie zmiany w rozkładzie jazdy i trasie pociągu zaplanowano na przyszłość?
Konferencja prasowa podsumowująca pociąg Malinka
Konferencja prasowa podsumowująca pociąg Malinka/foto: UMWO

Cel uruchomienia nowego połączenia

Zarząd Województwa Opolskiego podjął decyzję o uruchomieniu połączenia, aby ułatwić mieszkańcom regionu dojazd do popularnych atrakcji turystycznych poza granicami województwa. W czasie ferii pociąg kursował codziennie, a obecnie – do wakacji – kursuje w weekendy. W sezonie letnim połączenie ma ponownie funkcjonować codziennie.

Podsumowanie pierwszego miesiąca

Podczas konferencji prasowej członek zarządu województwa Robert Węgrzyn zwrócił uwagę na wysokie zainteresowanie nowym połączeniem. „Ponad 2000 pasażerów oznacza, że średnia dzienna wynosiła 140 pasażerów. Najwyższa frekwencja w kierunku do Wisły odnotowywana była w soboty, natomiast w kierunku do Brzegu w niedzielę. Ale cieszy także to, że aż 13 placówek organizujących półkolonie czy kolonie, zrealizowało tym pociągiem przejazdy grupowe” – powiedział Węgrzyn.

Sukces „Malinki” podkreślił także dyrektor opolskiego zakładu Polregio, Sylwester Brząkała. „A sukces tym większy, że tak naprawdę pomysł zrodził się krótko przed feriami” – zaznaczył. Dodał również, że zgodnie z sugestiami mieszkańców, od przyszłej korekty rozkładu jazdy pociąg będzie zatrzymywał się także na stacji w Lewinie Brzeskim.

Popularne stacje na trasie „Malinki”

Największa liczba podróżnych wsiadała na stacjach:

  • Opole Główne,
  • Kędzierzyn-Koźle,
  • Brzeg,
  • Gogolin.

Najwięcej pasażerów wysiadało na stacjach:

  • Wisła Uzdrowisko,
  • Ustroń Zdrój,
  • Wisła Głębce.

Podczas ferii śląskich, które miały miejsce po feriach w województwie opolskim, największą popularnością „Malinka” cieszyła się w weekendy, co potwierdza jej atrakcyjność także dla mieszkańców innych regionów.

Nowoczesny tabor na trasie „Malinki”

Jak informuje opolski zakład Polregio, do obsługi nowego połączenia wykorzystywane są nowoczesne pojazdy elektryczne typu Impuls. Charakteryzują się one wysokim komfortem podróży, nowoczesnym designem oraz ekologicznymi rozwiązaniami, co czyni je idealnym środkiem transportu na tej malowniczej trasie.

Połączenie kolejowe „Malinka” spotkało się z bardzo dużym zainteresowaniem podróżnych, a jego sukces w okresie zimowym otwiera drogę do dalszego rozwoju trasy. Władze województwa i Polregio planują dalsze dostosowanie rozkładu jazdy do potrzeb pasażerów, a zapowiadane rozszerzenie liczby przystanków może sprawić, że w kolejnych miesiącach pociąg stanie się jeszcze bardziej popularny.

Komentarze