Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Mazowieckie dorzuca i wybiera ofertę PESY na spalinowe zespoły trakcyjne

inforail
18.02.2025 11:30
0 Komentarzy

Województwo Mazowieckie rozstrzygnęło przetarg na dostawę sześciu fabrycznie nowych dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych. Obejmuje on nie tylko zakup pojazdów, ale również pełen pakiet usług serwisowych oraz szkolenie personelu.

Cała procedura ma charakter konkurencyjny, a jej celem jest zapewnienie nowoczesnego taboru kolejowego, który będzie służył mieszkańcom regionu.

Spis treści:

  1. Jakie są główne kryteria oceny ofert w przetargu na zakup spalinowych zespołów trakcyjnych dla Województwa Mazowieckiego?
  2. Jakie korzyści przyniesie Województwu Mazowieckiemu opcja rozszerzenia zamówienia o dodatkowe cztery spalinowe zespoły trakcyjne?
  3. W jaki sposób zamówienie na nowe pojazdy kolejowe wpłynie na jakość usług transportowych w regionie?

Zakres zamówienia

Ofertę złożyła tylko PESA Bydgoszcz SA. Propozycja producenta jest następująca:

Oferta na szt-y dla Kolei Mazowieckich

Zamówienie dotyczy dostawy nowych pojazdów wraz z pakietem naprawczym oraz świadczeniem usług serwisowych na poziomach P1, P2 i P3. Przewidziano także opcję rozszerzenia zamówienia o dodatkowe cztery pojazdy tego samego typu oraz dalsze usługi serwisowe do 2031 roku. Umowa może również obejmować maksymalnie dwie naprawy na poziomie P4 dla każdego z pojazdów.

Oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, mimo że przewyższała szacunki zamawiającego.

Wybór oferty mazowieckie
Wybór oferty województwo mazowieckie

Termin i warunki realizacji

Wybrany wykonawca dostarczy nowe zespoły trakcyjne na własny koszt do miejsca wskazanego przez zamawiającego na terenie Województwa Mazowieckiego. Okres realizacji zamówienia obejmuje czas od dostawy pojazdów do końca grudnia 2031 roku, z możliwością przedłużenia serwisowania na okres do 18 lat.

Przetarg stanowi ważny krok w modernizacji i rozwoju infrastruktury kolejowej Województwa Mazowieckiego, przyczyniając się do podniesienia jakości usług transportowych w regionie.

Komentarze