Lubuskie: Pociągi są odwoływane nagminnie
Województwo lubuskie podjęło decyzję o zmniejszeniu współpracy z POLREGIO na rzecz innych przewoźników kolejowych, takich jak Koleje Dolnośląskie.
Decyzja ta wynika z niezadowolenia z jakości usług świadczonych przez POLREGIO, które zdaniem władz województwa nie realizuje umowy i przyczynia się do licznych problemów komunikacyjnych mieszkańców.
Spis treści:
- Jakie konkretne działania zamierza podjąć Województwo Lubuskie, aby stworzyć regionalną spółkę kolejową i czy są już prowadzone wstępne analizy w tym kierunku?
- Czy Koleje Dolnośląskie planują rozszerzenie swojej oferty o dodatkowe połączenia w województwie lubuskim, aby poprawić dostępność transportu dla mieszkańców?
- Jakie są plany województwa dotyczące współpracy z Kolejami Wielkopolskimi w zakresie obsługi regionów, które nie są jeszcze objęte usługami Kolei Dolnośląskich?
Problemy z POLREGIO
Wicemarszałek województwa lubuskiego Sebastian Ciemnoczołowski nie krył rozczarowania działaniami POLREGIO.
– POLREGIO nie realizuje umowy, którą podpisaliśmy. Pociągi są odwoływane nagminnie, a opóźnienia wynoszą nawet 40-50 przypadków dziennie. Mieszkańcy mają dosyć spóźnień do szkoły, lekarza czy pracy. Często też po prostu nie mogą dojechać – podkreślał wicemarszałek.
Problemy te znajdują odzwierciedlenie w relacjach pasażerów. Wiceprzewodnicząca Sejmiku Województwa Elżbieta Płonka opowiedziała o osobistych doświadczeniach:
– Jechałam ze Zbąszynka do Gorzowa. Pociąg został odwołany 10 minut przed odjazdem, a podróż autobusem trwała o 40 minut dłużej i odbywała się w trudnych warunkach. Zdarzało się też, że korzystałam z przestarzałego szynobusu wyglądającego na pojazd z lat sześćdziesiątych.
Sukces współpracy z Kolejami Dolnośląskimi
Alternatywą dla POLREGIO okazują się Koleje Dolnośląskie, które cieszą się o wiele lepszą opinią. Wicemarszałek Ciemnoczołowski wskazuje, że na trasie obsługiwanej przez tego przewoźnika pociągi kursują punktualnie, bez opóźnień czy odwołań.
– Mają 8 par pociągów na tej trasie i nie ma ani jednej skargi, nie dochodzi do odwołań pociągów ani opóźnień. Wybieramy przewoźnika, który oferuje dobrą jakość, nowoczesne szynobusy i przewozi naszych mieszkańców na czas. Województwo nie godzi się na niedotrzymywanie umowy – stwierdził wicemarszałek.
Plany na przyszłość
Przewodnicząca Sejmiku Województwa Anna Synowiec zapowiedziała dalsze działania mające na celu poprawę komunikacji kolejowej. Obecnie trwają analizy dotyczące współpracy z sąsiednimi regionami, a także rozważana jest możliwość powołania regionalnej spółki kolejowej.
Radny Tomasz Gierczak zauważył, że dla mieszkańców nie jest istotne, kto obsługuje połączenia, pod warunkiem że pociągi kursują punktualnie i komfortowo.
– Jeżeli jest możliwość poprawy jakości obsługi pasażerów poprzez zmianę operatora, to należy z tego skorzystać. Najważniejsze, aby ludzie mogli punktualnie i wygodnie dojeżdżać do pracy czy szkoły – zaznaczył radny.
Wyzwanie dla regionu
Zmiana operatora na kluczowych trasach jest odpowiedzią na niezadowalający poziom usług dotychczasowego przewoźnika. Koleje Dolnośląskie, cieszące się dobrą opinią, mają szansę podnieść standard podróży w regionie. Jednocześnie rozważane są dalsze kroki, takie jak współpraca z innymi przewoźnikami, np. Kolejami Wielkopolskimi, oraz budowa niezależnej infrastruktury przewozowej w województwie. Celem jest nie tylko poprawa jakości transportu, ale także zapewnienie mieszkańcom punktualnych, wygodnych i niezawodnych połączeń.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze