Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lokaltog zamawia kolejne pociągi bateryjne od Stadlera

inforail
12.08.2025 16:15
0 Komentarzy

Duński przewoźnik regionalny Lokaltog A/S zdecydował się na skorzystanie z opcji zawartej w umowie podpisanej w październiku 2024 roku i zamówił dodatkowe dziesięć bateryjnych zespołów trakcyjnych FLIRT Akku od Stadlera.

Nowe pojazdy, które dołączą do nowoczesnej floty przewoźnika w 2029 roku, wzmocnią realizację strategii zapewniania pasażerom bezemisyjnych usług kolejowych we wschodniej Danii.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla środowiska przyniesie wprowadzenie dodatkowych pociągów FLIRT Akku do floty Lokaltog?
  2. W jaki sposób pociągi FLIRT Akku ładują swoje akumulatory i jakie mają osiągi na jednym ładowaniu?
  3. Jakie udogodnienia dla pasażerów przewidziano w nowych jednostkach FLIRT Akku?
Stadler Flirt Akku

Technologia i osiągi FLIRT Akku

– Jestem bardzo zadowolony z decyzji Regionu Zelandia o zakupie dodatkowych pociągów. Pojazdy bateryjne mają ogromne znaczenie dla wkładu Lokaltog w zieloną transformację, a jednocześnie pozwolą nam zwiększyć odporność operacyjną – podkreślił Lars Wrist-Elkjær, prezes Lokaltog.

Pociągi FLIRT Akku mogą przejechać do 100 kilometrów wyłącznie na zasilaniu bateryjnym, a ich akumulatory ładują się automatycznie pod siecią trakcyjną lub poprzez hamowanie rekuperacyjne. W 2021 roku jeden z tych pojazdów ustanowił rekord Guinnessa, pokonując 224 kilometry na jednym ładowaniu – bez doładowywania w trakcie trasy.

Stadler posiada obecnie około 50% udziałów w europejskim rynku pociągów bateryjnych i oferuje także rozwiązania wodorowe oraz hybrydowe, dostosowane do zróżnicowanych potrzeb eksploatacyjnych.

– Dzięki temu dodatkowemu zamówieniu dostarczymy łącznie 24 nowoczesne, bezemisyjne FLIRT Akku – sprawdzone rozwiązanie, które zapewnia zerową emisję bez kompromisów w zakresie niezawodności i komfortu pasażerów – zaznaczył Radosław Banach, prezes Stadler Polska w Siedlcach, gdzie powstaną zamówione jednostki. – Jesteśmy dumni, że możemy kontynuować współpracę z Lokaltog i wspierać ich w dążeniu do zielonej mobilności przyszłości.

Komfort, dostępność i ekologia

Nowe jednostki FLIRT Akku w pełni spełniają europejskie normy TSI PRM dotyczące dostępności. Posiadają m.in. niskopodłogowe wejścia, szerokie drzwi oraz automatyczne pomosty ułatwiające wejście z peronów niskich. Na pokładzie przewidziano miejsca dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich oraz rowerów, półautomatyczną rampę dla wózków, klimatyzację, darmowe Wi-Fi, nowoczesne systemy informacji pasażerskiej oraz uniwersalną toaletę spełniającą wszystkie wymogi dostępności.

Wdrożenie i wymiana taboru

Dziesięć nowych pojazdów ma wejść do eksploatacji na trasach regionalnych w Regionie Zelandia w pierwszej połowie 2029 roku. Zastąpią one wysłużone jednostki IC2, eksploatowane w Danii od 1997 roku. Dzięki tej inwestycji Lokaltog umacnia swoją pozycję jako przewoźnik oferujący bezpieczne, dostępne i przyjazne dla środowiska podróże kolejowe.

Komentarze