Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Linia kolejowa nr 14 z podniesioną prędkością. Do 120 km/h

inforail
05.12.2024 14:45
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe kończą układanie nowego toru we Wschowie. Pozwoli to na bezpieczniejsze i sprawniejsze przejazdy pociągów przez stację z wyższą prędkością, nawet do 120 km/h.

Roboty mają zakończyć się najpóźniej do połowy grudnia.

Spis treści:

  1. Jakie korzyści przyniesie modernizacja toru nr 1 na stacji Wschowa dla pasażerów i ruchu kolejowego?
  2. Jakie technologie i metody są wykorzystywane podczas naprawy toru, aby zapewnić jego stabilność i precyzyjne ułożenie?
  3. W jaki sposób modernizacja toru wpłynęła na organizację ruchu pociągów podczas trwania prac?

Naprawa toru

Kompleksowa naprawa toru nr 1 na stacji Wschowa (linia kolejowa nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice) poprawi jego parametry, a to zapewni oczekiwany standard podróży. Po remoncie pociągi pojadą przez stację nawet trzykrotnie szybciej niż dotychczas. Prędkość zostanie podniesiona z 40-50 km/h do 100-120 km/h.

Prace obejmują ponad 13 km odcinek toru, przebiegającego przez stację Wschowa i w jej obrębie (w stronę Głogówka).

„Po wzmocnieniu podłoża, wymianie podkładów oraz po zamontowaniu nowych szyn w najbliższym czasie uzupełnimy podsypkę” – podała PKP. Roboty zakończy stabilizacja nowego toru. Z wykorzystaniem tzw. „podbijarki” zostanie wyregulowane położenie nowych szyn, przygotowując je do przejazdu pociągów

„Zależy nam na sprawnych i bezpiecznych przejazdach pociągów. W tym celu nie tylko sukcesywnie modernizujemy linie kolejowe, ale prowadzimy też nie mniej ważne prace utrzymaniowe. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnego sprzętu i dobremu planowaniu, tak jak we Wschowie, roboty są niemal nieodczuwalne dla podróżnych, a znacznie poprawiają parametry tras” – powiedział dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PLK SA w Ostrowie Wielkopolskim, Jacek Trzmiel.

Generalną naprawę toru prowadzą Zakład Maszyn Torowych oraz Zakład Robót Komunikacyjnych DOM Sp. z o.o. Inwestycje wyniesie ok. 23 mln zł. Koniec prac najpóźniej w pierwszej połowie grudnia. Roboty na torach nie wpływają na ruch pociągów. (PAP)

Komentarze