Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

LEO Express chce uruchomić kolejne połączenia w Polsce. Ale jakie?

inforail
03.09.2025 10:30
0 Komentarzy

Czeski przewoźnik Leo Express ogłosił, że od 1 marca 2026 roku rozszerzy swoją ofertę na polskim rynku, uruchamiając bezpośrednie połączenia kolejowe z Warszawy do Pragi przez Kraków.

Będzie to pierwsza regularna linia komercyjna prywatnego przewoźnika obejmująca dwie największe polskie aglomeracje.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie nowe połączenia uruchomi Leo Express od marca 2026 roku?
  2. Ile razy dziennie będą kursować pociągi Leo Express na trasie Warszawa – Kraków – Praga?
  3. Jakie udogodnienia dla pasażerów zaoferują pociągi Stadler Flirt obsługujące tę linię?
Pociąg LEO Express
Pociąg LEO Express

Koniec monopolu na trasie Warszawa – Kraków

Jak podkreślił prezes Leo Express Peter Köhler, firma działa w Polsce już od blisko dekady, obsługując połączenia Kraków – Praga. Teraz przyszedł czas na kolejny krok – przełamanie monopolu na trasie Warszawa – Kraków i zaoferowanie pasażerom alternatywy wobec obecnej oferty.

Uważamy, że potrzebna jest większa konkurencja na kolei. Po 10 latach obecności w Polsce i wielu lojalnych pasażerach na trasie Kraków – Praga, nadszedł właściwy moment, aby wejść do Warszawy – zaznaczył Köhler.

Przewoźnik nie wyklucza, że w przyszłości będzie rozwijać działalność także na innych trasach – zarówno komercyjnych, jak i w ramach publicznej służby przewozowej.

Nowy rozkład: dwa kursy dziennie i dodatkowe połączenia z Krakowem

Nowa linia Warszawa – Kraków – Praga obejmie dwa kursy dziennie w każdą stronę. Dodatkowo, liczba pociągów kursujących między Krakowem a Pragą zwiększy się do czterech dziennie. Sprzedaż biletów została już uruchomiona.

W rozkładzie przewidziano kurs poranny i nocny:

  • Warszawa – Kraków – Praga:
    • 7:21 z Warszawy → 10:18 Kraków → 16:43 Praga
    • 22:41 z Warszawy → 1:46 Kraków → 7:43 Praga
  • Praga – Kraków – Warszawa:
    • 12:23 Praga → 18:48 Kraków → 21:43 Warszawa
    • 21:23 Praga → 3:44 Kraków → 6:15 Warszawa

Komfortowe podróże w taborze Stadler Flirt

Na nowej trasie pojadą nowoczesne, niskopodłogowe i klimatyzowane pociągi Stadler Flirt. Pasażerowie będą mogli korzystać z szybkiego internetu wi-fi, serwisu pokładowego z posiłkami oraz podróżować w kilku klasach komfortu.

Dzięki nowej ofercie pasażerowie zyskają możliwość wygodnych podróży międzynarodowych oraz konkurencyjnej alternatywy na jednej z najpopularniejszych tras kolejowych w Polsce.

Komentarze