Lato nie kończy się w sierpniu. Sypialne wagony w Baltic Expressach pojadą dłużej
Dobra wiadomość dla wszystkich, którzy planują wypoczynek nad Bałtykiem również po zakończeniu wakacyjnego sezonu. České dráhy i PKP Intercity postanowiły przedłużyć kursowanie wagonów sypialnych w składach nocnych pociągów EC 460 oraz EC 461 Baltic Express aż do 29 września.
Początkowo planowano ich eksploatację jedynie do końca sierpnia, jednak ogromne zainteresowanie pasażerów skłoniło przewoźników do zmiany planów.
Rozkład jazdy:
- Dlaczego České dráhy i PKP Intercity zdecydowały się na przedłużenie kursowania wagonów sypialnych w pociągach Baltic Express?
- Jakie udogodnienia oferują wagony sypialne typu WLAB9bmnouz wykorzystywane w nocnych kursach?
- Jakie korzyści finansowe mogą uzyskać pasażerowie, którzy kupią bilety na Baltic Express z wyprzedzeniem?
Popularność nocnych połączeń rośnie
Baltic Express to nowość na kolejowej mapie Europy – cztery pary pociągów dziennie łączą Pragę z polskim wybrzeżem Bałtyku. Z uwagi na dużą odległość, część z nich funkcjonuje jako połączenia nocne. Od połowy kwietnia do składów tych pociągów testowo włączono klimatyzowany wagon sypialny, który szybko zyskał sympatię podróżnych. Jak podkreśla Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Českých drah:
„Baltic Express przeżywa swoją pierwszą letnią kampanię i już teraz widać, że wygodne podróże nad Bałtyk cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Luksusowy wagon sypialny błyskawicznie znalazł swoich pasażerów, dlatego wspólnie z PKP Intercity zdecydowaliśmy o przedłużeniu jego kursowania o miesiąc”.
Komfortowy nocleg w drodze nad morze
Na nocnych kursach EC 460 (z Pragi, odjazd codziennie o 18:51) i EC 461 (z Gdyni, odjazd po godzinie 23:00) kursują wagony PKP Intercity typu WLAB9bmnouz. Każdy z nich oferuje 8 przedziałów trzyosobowych (łącznie 24 miejsca), z możliwością wykupienia konfiguracji Single, Double lub Triple. Co istotne – każdy wagon wyposażony jest w prysznic, a komfort podróży zapewniają klimatyzacja i gniazdka elektryczne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na terytorium Czech skład nocnego pociągu liczy 5 wagonów, w tym jeden pierwszej klasy. Serwis gastronomiczny zapewnia mobilny minibar JLV. We Wrocławiu dołączane są kolejne wagony – w tym wagon restauracyjny PKP Intercity. Co więcej, od połowy grudnia, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, České dráhy planują wprowadzenie nowego wagonu bistro, który dodatkowo zwiększy liczbę miejsc i zaoferuje popularne dania z oferty JLV.
Promocyjne ceny i pakiety powitalne
Podobnie jak w przypadku innych pociągów dalekobieżnych, bilety na Baltic Express warto kupować z wyprzedzeniem. Tylko wtedy można liczyć na najniższe ceny – podróż nad morze może kosztować mniej niż 750 CZK (ok. 130 zł), a bilet do Wrocławia to koszt poniżej 400 CZK (ok. 70 zł). Dopłata za miejsce w wagonie sypialnym (w przedziale trzyosobowym) to 759 CZK – niezależnie od długości trasy.
W cenie biletu pasażer otrzymuje zestaw higieniczny oraz nowość – powitalny pakiet z przekąskami. Rano natomiast czeka śniadanie do wyboru: w wersji słonej lub słodkiej.
Zakup biletu online na stronie www.cd.cz lub w aplikacji mobilnej „Můj vlak” gwarantuje bezpłatną rezerwację miejsca siedzącego – obowiązkową na terenie Polski.
Decyzja o przedłużeniu kursowania wagonów sypialnych w Baltic Express aż do końca września to doskonała wiadomość dla podróżnych, którzy chcą połączyć wygodę nocnej podróży z wypoczynkiem nad Bałtykiem także poza szczytem sezonu. Komfort, atrakcyjne ceny i rosnąca popularność tego połączenia świadczą o tym, że kolej znów staje się realną alternatywą dla innych środków transportu – szczególnie na trasach międzynarodowych.
Komentarze