Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

KZ8A dla Kolei Kazachstanu

inforail
04.10.2012 11:14
0 Komentarzy
Henri Poupart-Lafarge, prezes Alstom Transport, zaprezentował pierwszą elektryczną lokomotywę KZ8A dla Kolei Kazachstanu KTZ. Prezentacja odbyła się w obecności pana Butzbach –burmistrza miasta Belfort i pana Mamina –prezesa KTZ w Belfort, gdzie KZ8A została zaprojektowana i wyprodukowana. Jest to pierwsza z 295 maszyn (200 towarowych i 95 osobowych) zamówionych przez KTZ od Alstomu i jego rosyjskiego partnera TMH w roku 2010.
Produkt z nowej serii lokomotyw dedykowanych na rynek Kazachstanu jest jedną z najpotężniejszych lokomotywą na świecie, zdolną do ciągnięcia pociągów o masie do 9.000 ton z prędkością do 120 km/h. Może pracować w ekstremalnych warunkach pogodowych, w temperaturach od -50 °C do +50 °C. Lokomotywa oferuje też komfort pracy maszynistom, którzy będą musieli prowadzić pociągi na długich dystansach. Ma dużą kabinę wyposażoną m.in. w kuchenkę mikrofalową, lodówkę, ogrzewanie podłogowe, podgrzewane fotele i oparcie na stopy. Lokomotywa KZ8A jest teraz w fazie certyfikowania na rynek rosyjski i po odbyciu testów dynamicznych w Kazachstanie wejdzie do eksploatacji w styczniu 2013 roku.
Alstom ma przyjemność uczestniczyć w ambitnych projektach Kolei Kazachstanu poprzez dostarczenie nowej generacji lokomotyw –powiedział Henri Poupart-Lafarge. Ten zaawansowany technologicznie produkt jest wynikiem współpracy między Alstomem i KTZ oraz zespołów projektowych obu firm w ciągu ostatnich 2 lat –dodał Bernard Gonnet, wiceprezes Alstom Transport ds. rynków Rosji i WNP.
KZ8A dla Kolei Kazachstanu - prezentacja (foto: Alstom)KZ8A dla Kolei Kazachstanu (foto: Alstom)
Pierwsze 10 lokomotyw serii KZ8A zostanie wyprodukowanych w zakładzie Belfort Alstom, pozostałe natomiast powstaną w Astanie, w nowym zakładzie Alstomu w Kazachstanie. Fabryka, pod budowę której wbudowano kamień węgielny 26 czerwca 2010 roku, zostanie otwarta 12 grudnia 2012 roku. Wkrótce po tym będzie mogła rozpocząć produkcję na poziomie 80 lokomotyw rocznie. Dzięki temu zostanie utworzonych 650 kwalifikowanych miejsc pracy w Kazachstanie. We Francji, ponad 120 pracowników z fabryki Alstom Belfort zostanie przypisanych i przeniesionych do pracy przy tym projekcie na okres pięciu lat. Około 100 pracowników z innych fabryk Alstomu (Le Creusot, Ornans, Tarbes i Villeurbanne we Francji i Charleroi w Belgii) również będzie współpracować przy budowie lokomotyw. Realizacja tego kontraktu ma również wpływ na zatrudnienie u dostawców podzespołów –jedno miejsce pracy w Alstomie tworzy około trzech miejsc pracy dla dostawców i współpracowników koncernu.
KZ8A dla Kolei Kazachstanu (foto: Alstom)KZ8A dla Kolei Kazachstanu (foto: Alstom)
Dane techniczne KZ8A
Producent
Alstom
Odbiorca
KTZ
Długość
35 m
Moc
8800 kW
Napięcie sieci
25 kV 50 Hz AC
Siła pociągowa
833 kn
V max
120 km/h
Masa własna
200 t

Komentarze