Koniec prac na fragmencie linii Wrocław – Międzylesie. Wzrosła prędkość pociągów
Zakończyły się remont linii kolejowej Wrocław – Międzylesie na odcinku Smardzów Wrocławski- Żurawina. Na zmodernizowanym fragmencie trasy pociągi mogą rozwijać prędkość do 120 km/h; w grudniu podróż koleją z Wrocławia do Międzylesia będzie trwała poniżej 100 minut – podały PKP PLK.
Po zakończeniu modernizacji fragmentu trasy pomiędzy Smardzowem Wrocławskim i Żórawiną intensywne prace związane z remontem linii kolejowej Wrocław – Międzylesie prowadzone są między Strzelinem i Kamieńcem Ząbkowickim – przekazała PAP Marta Pabiańska z biura prasowego PKP PLK.
Spis treści:
- Jaką prędkość mogą rozwijać pociągi na zmodernizowanym odcinku Smardzów Wrocławski – Żurawina?
- Jakie prace inżynieryjne zostały już wykonane na trasie kolejowej Wrocław – Międzylesie?
- Kiedy zakończone zostaną prace nad przystankiem odstępowym na odcinku Bardo Przyłęk – Kłodzko Miasto?
120 km/h
Na wyremontowanym już fragmencie trasy (Smardzów Wrocławski – Żurawina) pociągi mogą jeździć z prędkością do 120 km/h. W grudniu, po zakończeniu remontów na całej długości trasy, pokonanie trasy z Wrocławia do Międzylesia (blisko granicy z Czechami) zajmie miej niż 100 minut – podała kolejowe spółka.
Pabiańska podkreśliła, że poza pracami torowymi, na trasie do Międzylesia poprawiamy jest też stan obiektów inżynieryjnych.
„Wykonano już prace na moście w Żurawinie. Robotnicy pracują teraz na moście w Kamieńcu Ząbkowickim i przy dwóch wiaduktach w Służejowie. Remonty obejmą również wiadukty między stacjami Bardo – Kłodzko Główne oraz Kłodzko Nowe – Bystrzyca. Jeszcze we wrześniu rozpoczną się prace w ponad trzystumetrowym tunelu w Długopolu Zdroju” – wyliczała Pabiańska.
PKP PLK podały również, że rozpoczęły się prace nad przystankiem odstępowym – posterunkiem ruchu, który podzieli szlak Bardo Przyłęk–Kłodzko Miasto na mniejsze fragmenty (tzw. odstępy). Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększy się przepustowość linii, a między tym stacja będzie kursować więcej pociągów. Ta inwestycja ma zostać zrealizowana do 2025 r. Zostanie sfinansowana z KPO; jej koszt to 10 mln zł.
Koszt inwestycji prowadzonych na linii kolejowej Wrocław – Międzylesie to ponad 150 mln zł.(PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze