Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec prac na fragmencie linii Wrocław – Międzylesie. Wzrosła prędkość pociągów

inforail
09.09.2024 08:45
0 Komentarzy

Zakończyły się remont linii kolejowej Wrocław – Międzylesie na odcinku Smardzów Wrocławski- Żurawina. Na zmodernizowanym fragmencie trasy pociągi mogą rozwijać prędkość do 120 km/h; w grudniu podróż koleją z Wrocławia do Międzylesia będzie trwała poniżej 100 minut – podały PKP PLK.

Po zakończeniu modernizacji fragmentu trasy pomiędzy Smardzowem Wrocławskim i Żórawiną intensywne prace związane z remontem linii kolejowej Wrocław – Międzylesie prowadzone są między Strzelinem i Kamieńcem Ząbkowickim – przekazała PAP Marta Pabiańska z biura prasowego PKP PLK.

Spis treści:

  1. Jaką prędkość mogą rozwijać pociągi na zmodernizowanym odcinku Smardzów Wrocławski – Żurawina?
  2. Jakie prace inżynieryjne zostały już wykonane na trasie kolejowej Wrocław – Międzylesie?
  3. Kiedy zakończone zostaną prace nad przystankiem odstępowym na odcinku Bardo Przyłęk – Kłodzko Miasto?
Zakończyły się remont linii kolejowej Wrocław – Międzylesie na odcinku Smardzów Wrocławski- Żurawina. Na zmodernizowanym fragmencie trasy pociągi mogą rozwijać prędkość do 120 km/h; w grudniu podróż koleją z Wrocławia do Międzylesia będzie trwała poniżej 100 minut – podały PKP PLK.
Prace torowe/foto: PKP PLK

120 km/h

Na wyremontowanym już fragmencie trasy (Smardzów Wrocławski – Żurawina) pociągi mogą jeździć z prędkością do 120 km/h. W grudniu, po zakończeniu remontów na całej długości trasy, pokonanie trasy z Wrocławia do Międzylesia (blisko granicy z Czechami) zajmie miej niż 100 minut – podała kolejowe spółka.

Pabiańska podkreśliła, że poza pracami torowymi, na trasie do Międzylesia poprawiamy jest też stan obiektów inżynieryjnych.

„Wykonano już prace na moście w Żurawinie. Robotnicy pracują teraz na moście w Kamieńcu Ząbkowickim i przy dwóch wiaduktach w Służejowie. Remonty obejmą również wiadukty między stacjami Bardo – Kłodzko Główne oraz Kłodzko Nowe – Bystrzyca. Jeszcze we wrześniu rozpoczną się prace w ponad trzystumetrowym tunelu w Długopolu Zdroju” – wyliczała Pabiańska.

PKP PLK podały również, że rozpoczęły się prace nad przystankiem odstępowym – posterunkiem ruchu, który podzieli szlak Bardo Przyłęk–Kłodzko Miasto na mniejsze fragmenty (tzw. odstępy). Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększy się przepustowość linii, a między tym stacja będzie kursować więcej pociągów. Ta inwestycja ma zostać zrealizowana do 2025 r. Zostanie sfinansowana z KPO; jej koszt to 10 mln zł.

Koszt inwestycji prowadzonych na linii kolejowej Wrocław – Międzylesie to ponad 150 mln zł.(PAP)

Komentarze