Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Komplet RegioFoxów w kraju pilzneńskim

inforail
12.02.2025 15:30
0 Komentarzy

Dostawa nowoczesnych zespołów trakcyjnych RegioFox do kraju pilzneńskiego została zakończona. W ubiegłym tygodniu České dráhy odebrały ostatnie dwa pojazdy z dostawy obejmującej łącznie 10 nowych regionalnych pociągów od producenta PESA Bydgoszcz.

Nowo odebrane jednostki uzupełnią osiem dotychczas kursujących „Lisów”, które jeżdżą na zachodzie Czech od lata 2024 roku.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów przynosi wprowadzenie zespołów trakcyjnych RegioFox w kraju pilzneńskim?
  2. W jaki sposób České dráhy planują rozwijać swoją flotę nowoczesnych pociągów w najbliższych latach?
  3. Jakie ekologiczne rozwiązania zastosowano w jednostkach RegioFox, aby uczynić je bardziej przyjaznymi dla środowiska?
RegioFox
RegioFox dla CD/foto: CD

Nowe pociągi od PESA Bydgoszcz

„Pasażerowie w kraju pilzneńskim dobrze już znają komfort nowych zespołów trakcyjnych, które od grudniowej zmiany rozkładu jazdy obsługują m.in. połączenia między Pilznem a Bezdružicami, Pilznem a Radnicami, a także trasy między Klatovy a Železną Rudą. Cieszę się, że mogliśmy odebrać od producenta ostatnie dwa RegioFoxy w barwach kraju pilzneńskiego, tym samym kończąc ich dostawę. Każdy nowy pociąg to kolejny element układanki, który składa się na obraz niezawodnego, komfortowego i ekologicznego transportu publicznego w regionach. Jestem dumny, że pociągi Českých drah stanowią znaczącą część tej wizji w zachodnich Czechach” – powiedział Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny Českých drah.

Pierwsze pilzneńskie „Lisy” wyjechały na tory latem ubiegłego roku na linii regionalnej P4 Pilzno – Žihle. Następnie ich eksploatację rozszerzono na trasy P21 w odcinku Rokycany – Příkosice, P22 Pilzno – Radnice, P13 Pilzno – Bezdružice oraz P24 Klatovy – Železná Ruda-Alžbětín. W sumie zespoły RegioFox na terenie kraju pilzneńskiego przejechały w 2023 roku ponad 209 tysięcy kilometrów.

„W kraju pilzneńskim kładziemy duży nacisk na wysoką jakość usług w zakresie transportu publicznego i budujemy system dostosowany do potrzeb XXI wieku. Dysponujemy flotą ponad trzystu nowoczesnych autobusów w barwach regionu, nowoczesnymi pociągami dostosowanymi do potrzeb podróżnych z dziećmi, osób z niepełnosprawnościami oraz rowerzystów. Modernizacja taboru we współpracy z przewoźnikiem jest dla nas kluczowa, a dowodem na to jest dostawa ostatnich jednostek RegioFox. Wprowadzają one udogodnienia w kolejnych obszarach kraju pilzneńskiego, co przekłada się na większą satysfakcję pasażerów zarówno z regionu, jak i spoza niego” – podkreśla Pavel Čížek, wicemarszałek kraju pilzneńskiego ds. transportu.

Zespoły trakcyjne RegioFox to pojazdy niskopodłogowe, klimatyzowane i wyposażone w szeroki zakres udogodnień dla wygodnego podróżowania do pracy, szkoły czy w celach rekreacyjnych. Standardem jest dostęp do Wi-Fi, gniazd elektrycznych oraz portów USB do ładowania urządzeń mobilnych, przestrzenie dla dużych bagaży, wózków dziecięcych i rowerów, a także audiowizualny system informacji pasażerskiej. Pociągi są napędzane silnikami Rolls-Royce i przystosowane do korzystania z najnowszej generacji ekologicznych paliw HVO, co czyni je jednymi z najbardziej przyjaznych środowisku spalinowych zespołów trakcyjnych w Europie.

České dráhy zamówiły łącznie 106 jednostek RegioFox od polskiej firmy PESA. W ubiegłym roku odebrano 56 z nich, a pasażerowie mogą spotkać te nowoczesne pociągi nie tylko w kraju pilzneńskim, ale także w krajach pardubickim, kralovohradeckim, południowoczeskim, środkowoczeskim, a także w Pradze i na Vysočinie. W 2025 roku dostawy nowoczesnych zespołów trakcyjnych będą kontynuowane, zwłaszcza do środkowych Czech i regionu Kralovohradeckiego.

Oprócz RegioFoxów České dráhy obsługują w kraju pilzneńskim również 15 nowoczesnych elektrycznych zespołów trakcyjnych RegioPanter, przeznaczonych do transportu regionalnego. Pasażerowie dobrze znają także zespoły trakcyjne RegioShark, których producentem również jest polska PESA i które przewożą podróżnych w tym regionie od 2012 roku.

Dane techniczne zespołu trakcyjnego serii 847 „RegioFox”

  • Pojemność: 115 miejsc siedzących (w tym siedzenia składane)
  • Przewóz rowerów: 8
  • Miejsca dla wózków dziecięcych: 3
  • Miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich: 2
  • Toaleta: 1, przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami
  • Klimatyzacja: Tak
  • Wi-Fi: Tak
  • Gniazda elektryczne: 230V + USB
  • System audiowizualny, monitoring, licznik pasażerów: Tak
  • Długość: 44,4 m
  • Masa: 83 t
  • Maksymalna prędkość: 120 km/h
  • Moc: 750 kW
  • Liczba silników: 2
  • Liczba osi napędowych: 4
  • Rodzaj napędu: hydrodynamiczny
  • Liczba wózków: 3
  • Liczba drzwi: 4

Komentarze