Kompensacja CO₂ wprowadzona do systemów sprzedaży PKP Intercity
Kompensacja CO₂ wprowadzona w systemach sprzedaży PKP Intercity. Funkcjonalność jest dostępna online w aplikacji mobilnej i systemie e-IC 2.0.
Dzięki tej opcji, wspólnie z podróżnymi, PKP Intercity jeszcze lepiej zadba o środowisko, a pasażerowie będą mieli swój udział w działaniach ekologicznych przewoźnika.
Spis treści:
- Na jakie cele środowiskowe PKP Intercity przeznaczy środki z wpłat podróżnych na kompensację CO₂?
- Jakie formy płatności są dostępne w pierwszym etapie wprowadzenia funkcji kompensacji CO₂ w PKP Intercity?
- Jakie inne firmy na rynku transportowym, zarówno w Polsce jak i za granicą, wprowadziły podobne rozwiązania dotyczące kompensacji CO₂?
Darowizna celowa od podróżnych
Wpłaty podróżnych na kompensację CO₂ są darowizną celową. Oznacza to, że przewoźnik jest zobowiązany do wykorzystania środków tylko zgodnie z dyspozycją wpłacających tj. na cele środowiskowe. Z wpłat nie mogą być finansowane paliwa kopalne ani żadne inne rozwiązania szkodliwe dla środowiska. Spółka przewiduje przedmiotowe realizowanie z zebranych środków projektów obejmujących między innymi:
- nasadzenia lasów i drzew,
- ochronę gatunków roślin i zwierząt,
- ochronę i odbudowę ekosystemów,
- działania termomodernizacyjne,
- inwestycje redukujące emisje do atmosfery,
- inwestycje w odnawialne źródła energii OZE,
- inne działania wykazujące pozytywny wpływ na środowisko.
Na stronie internetowej w zakładce „Ekopodróż” PKP Intercity będzie przekazywać szczegółowe informacje o zrealizowanych projektach z zebranych wpłat. Należy zaznaczyć, że wpłaty są dobrowolne, a ich wysokość jest niezależna od długości przejazdu. Podróżny przy podsumowaniu kosztów ma możliwość wyboru kwoty z podanych opcji: 2 zł, 3 zł, 5 zł bądź wpisania kwoty jaką chce wpłacić. W pierwszym etapie wprowadzenia funkcjonalności będzie możliwość dokonania płatności poprzez wpłatę BLIK.
Kompensacja CO₂ na rynku transportu, zarówno lądowym jak i lotniczym, jest wprowadzona już przez wiele firm oferujących usługi przewozowe. Na rodzimym rynku takie działanie wprowadziły Polskie Linie Lotnicze LOT. Na rynku zagranicznym są to m.in. przewoźnik kolejowy Leo Express, operator dalekobieżnych podróży autobusowych tj. Flixbus czy w transporcie lotniczym Lufthansa i Ryanair.
Warto podkreślić, że wprowadzona funkcjonalność jest działaniem wspierającym obszar społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w PKP Intercity.
Zachęcamy do obejrzenia filmu opisującego sposób działania nowej funkcjonalności, który jest dostępny pod linkiem.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze