Kolejny pomysł na linię helską. Mijanki i przebudowa we Władysławowie
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl 21 października 2024 roku podpisano pakt kolejowy dla Pomorza, który zakłada przywrócenie oraz modernizację kluczowych linii kolejowych w regionie.
Marszałkowie województwa pomorskiego, Mieczysław Struk i Leszek Bonna, wraz z przedstawicielami Ministerstwa Infrastruktury i PKP PLK, zobowiązali się do realizacji inwestycji, które ożywią niektóre zaniedbane połączenia kolejowe oraz usprawnią dostęp do popularnych miejsc turystycznych, takich jak Hel.
Spis treści:
- Jakie znaczenie dla mieszkańców Pomorza ma przywrócenie linii kolejowej z Lipusza przez Bytów do Korzybia?
- Jakie korzyści przyniesie budowa mijanek Hel Bór i Chałupy dla pasażerów podróżujących na Hel?
- Do kiedy planowane jest zakończenie prac modernizacyjnych na linii kolejowej 213, w tym przebudowy stacji Władysławowo?
Zmiany na Półwyspie Helskim
Jednym z najważniejszych projektów jest reaktywacja linii kolejowej z Lipusza przez Bytów do Korzybia. To długo wyczekiwana inwestycja, bowiem regularne pociągi pasażerskie przestały kursować na tej trasie w 1993 roku, co ograniczyło możliwości komunikacyjne mieszkańców Bytowa. Teraz, po dekadach przerwy, linia ma znów połączyć te miejscowości, przywracając mieszkańcom dostęp do kolei.
— Statystyczny mieszkaniec naszego regionu korzysta z kolei ponad 30 razy w roku. W 2023 roku przewieźliśmy ponad 70 milionów pasażerów — powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego, podkreślając, że inwestycje kolejowe są kluczowe dla rozwoju regionu. Dzięki wcześniejszym inwestycjom kolej wróciła już do Kartuz i Starej Piły, a teraz czas na połączenia do Bytowa i Sierakowic.
Pakt przewiduje również inwestycje na linii 213, szczególnie istotnej dla osób podróżujących na Hel. W planach jest budowa dodatkowych mijanek w Helu Borze i Chałupach, co umożliwi częstsze kursowanie pociągów na tej trasie, z której rocznie korzysta ponad milion pasażerów.
Inwestycje obejmą także modernizację stacji Władysławowo. Całość prac na tej linii powinna zakończyć się do 2028 roku, a podróżni mogą spodziewać się bardziej komfortowych i sprawniejszych połączeń w przyszłości.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze