Kolejny niepokojący incydent na torach. PKP PLK wreszcie zabierają głos
W nocy z niedzieli na poniedziałek służby techniczne PKP Polskich Linii Kolejowych wykryły kolejny podejrzany element znajdujący się przy torze na odcinku Puławy Azoty – Zarzeka.
Jak przekazuje zarządca infrastruktury, znalezisko może być powiązane z wcześniejszym zdarzeniem na odcinku Sobolew – Życzyn, gdzie w niedzielę doszło do uszkodzenia torowiska wskutek eksplozji.
Rozkład jazdy:
- Jakie nowe znalezisko służby PKP PLK ujawniły na odcinku Puławy Azoty – Zarzeka i w jaki sposób może ono być powiązane z wcześniejszą eksplozją na trasie Sobolew – Życzyn?
- Jakie działania naprawcze prowadzone są obecnie na uszkodzonym odcinku Sobolew – Życzyn i kiedy planowane jest przywrócenie ruchu po dwóch torach?
- Jakie wskazówki i zalecenia Biuro Bezpieczeństwa PKP PLK przekazało pracownikom oraz przewoźnikom w związku z ostatnimi incydentami na infrastrukturze kolejowej?
Eksplozja w rejonie Życzyna. Maszynista zgłasza nieprawidłowości
W niedzielę rano maszynista przejeżdżającego pociągu zgłosił nieprawidłowości w infrastrukturze kolejowej w rejonie Życzyna, w powiecie garwolińskim, niedaleko stacji PKP Mika. Szybkie oględziny wykonane przez policję potwierdziły, że doszło do uszkodzenia fragmentu szyny, co zmusiło pociąg do nagłego zatrzymania.
Premier Donald Tusk poinformował w poniedziałek, że eksplozja miała miejsce niedaleko stacji Mika, a jej celem mogło być wysadzenie pociągu kursującego trasą Warszawa–Dęblin. To poważny sygnał wskazujący na możliwość aktu dywersji wymierzonego w infrastrukturę kolejową.
Nowe znalezisko na odcinku Puławy Azoty – Zarzeka
Podczas nocnej kontroli stanu sieci trakcyjnej związanej z wcześniejszym zgłoszeniem o kradzieży liny jezdnej, pracownicy PLK odkryli kolejny element leżący przy torze, który może być związany z niedzielną eksplozją.
W oficjalnym komunikacie PKP PLK podały:
„Podczas sprawdzania stanu sieci trakcyjnej na odcinku Puławy Azoty – Zarzeka służby techniczne PLK SA wykryły kolejny element znajdujący się przy torze, który mógł być powiązany z wcześniejszym zdarzeniem na odcinku Sobolew – Życzyn. Natychmiast zabezpieczono miejsce i powiadomiono służby. Na miejscu pracuje pociąg sieciowy. Ruch odbywa się po jednym torze. Ze wstępnych deklaracji wynika, że naprawa potrwa do wieczora.”
Znalezisko zostało zabezpieczone, a odpowiednie służby natychmiast rozpoczęły czynności operacyjne.
Naprawy na odcinku Sobolew – Życzyn
Na odcinku, gdzie stwierdzono wcześniejsze uszkodzenie torowiska, służby techniczne przystąpiły do intensywnych prac naprawczych. W pierwszej kolejności konieczne było umożliwienie zjazdu ze szlaku składu Kolei Mazowieckich.
Po tym etapie rozpoczęła się właściwa naprawa, obejmująca:
- wymianę podkładów,
- wymianę uszkodzonej szyny,
- kontrolę i stabilizację całego fragmentu torowiska.
Dopiero po zakończeniu tych działań planowane jest przywrócenie ruchu pociągów po dwóch torach.
Apel o czujność i zgłaszanie nieprawidłowości
Biuro Bezpieczeństwa PKP PLK SA skierowało do wszystkich pracowników spółki oraz przewoźników pisemne przypomnienie o konieczności zwracania szczególnej uwagi na:
- wszelkie odstępstwa od norm,
- sytuacje nietypowe zauważone na lub w pobliżu infrastruktury kolejowej,
- natychmiastowe informowanie dyżurnych ruchu lub Straży Ochrony Kolei.
Jak podkreślono, priorytetem PLK jest utrzymanie bezpiecznego ruchu kolejowego, zwłaszcza w obliczu ostatnich zdarzeń noszących znamiona celowego działania.
Informacje o zmianach w rozkładach jazdy
PKP PLK przekazały, że wszystkie bieżące informacje dotyczące zmian w rozkładach jazdy są przekazywane:
- na stacjach i przystankach kolejowych,
- za pośrednictwem strony www.portalpasazera.pl.
PKP PLK – główny zarządca infrastruktury kolejowej
PKP Polskie Linie Kolejowe odpowiadają za:
- zarządzanie państwową siecią linii kolejowych,
- synchronizację i nadzorowanie ruchu pociągów,
- opracowanie i aktualizowanie rozkładu jazdy w skali kraju.
Spółka administruje siecią o długości około 18,8 tys. km, co czyni ją kluczowym podmiotem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo i sprawność polskiego transportu kolejowego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok



Komentarze