Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny krok w modernizacji zaplecza Českých drah. Powstanie nowa hala utrzymaniowa

inforail
11.10.2024 13:45
0 Komentarzy

W Havlíčkovym Brodzie rozpoczęto budowę nowoczesnej hali serwisowej dla pojazdów kolejowych, która wzmocni zaplecze obsługowe regionalnych pociągów Českých drah, takich jak RegioPanter i RegioFox.

Inwestycja, której wartość wynosi ponad 235 milionów koron czeskich (bez VAT), jest częścią szerszej strategii modernizacji infrastruktury serwisowej narodowego przewoźnika kolejowego. Jest to już druga nowa hala serwisowa, której realizację rozpoczęto w tym roku.

Spis treści:

  1. Jakie nowoczesne urządzenia znajdą się w nowej hali serwisowej w Havlíčkovym Brodzie?
  2. Które regiony będą obsługiwane przez nową halę serwisową dla pociągów RegioPanter i RegioFox?
  3. Jakie korzyści przyniesie budowa nowej hali serwisowej dla infrastruktury transportowej w Havlíčkovym Brodzie i okolicach?
Nowa hala serwisowa CD
Nowa hala serwisowa CD/foto: CD

Nowoczesna infrastruktura serwisowa

Budowa hali, którą realizuje konsorcjum „Hala HB” złożone z firm Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod oraz TSS GRADE, ma zakończyć się wiosną 2026 roku. Hala będzie miała 67 metrów długości i będzie wyposażona w nowoczesny sprzęt, m.in. mostowy dwunośnikowy dźwig o nośności do 12,5 tony, kanały obsługowe, platformy do inspekcji dachów pociągów oraz urządzenia do odsysania spalin. Znajdzie się tam również zaplecze dla pracowników oraz przestrzeń magazynowa.

Nowa hala serwisowa CD
Nowa hala serwisowa CD/foto: CD

Wsparcie dla nowoczesnych pociągów

Nowa hala będzie służyć przede wszystkim do obsługi pociągów regionalnych obsługujących dwa kluczowe regiony: Kraj Vysočina oraz Pardubicki. To właśnie w tych regionach kursują nowoczesne jednostki RegioPanter i RegioFox, dostarczone w ostatnich latach przez České dráhy. Michal Krapinec, prezes zarządu Českých drah, podkreśla, że rozwój zaplecza serwisowego jest istotnym elementem nowej strategii spółki, która zakłada inwestycje o wartości ponad 12 miliardów koron w ciągu kolejnych siedmiu lat.

Nowa hala serwisowa CD
Budowa nowej hali serwisowej/foto: CD

Znaczenie inwestycji dla regionu

Budowa hali serwisowej jest także ważnym wydarzeniem dla Havlíčkova Brodu jako kluczowego węzła kolejowego w regionie. Starosta miasta, Zbyněk Stejskal, zaznacza, że projekt ten przyczyni się do poprawy efektywności transportu kolejowego nie tylko w regionie, ale również w całym kraju, wzmacniając infrastrukturę transportową. To również inwestycja, która poprawi jakość życia mieszkańców poprzez zwiększenie niezawodności i bezpieczeństwa usług kolejowych.

Nowa hala serwisowa CD
Budowa nowej hali serwisowej CD/foto: CD

Doświadczenie i zaangażowanie lokalnych firm

Firmy realizujące projekt, Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod oraz TSS GRADE, mają wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów infrastrukturalnych. Petr Suchý, prezes Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, wyraził dumę z możliwości realizacji tej inwestycji w rodzinnym regionie, natomiast Petr Heiland z TSS GRADE podkreślił znaczenie zaufania inwestora i zapewnił o pełnym zaangażowaniu w realizację projektu.

Nowa hala serwisowa CD
Budowa nowej hali serwisowej CD/foto: CD

Nowoczesne zaplecze dla lepszego serwisu

Hala serwisowa w Havlíčkovym Brodzie będzie jedną z dwóch nowych hal budowanych przez České dráhy w 2024 roku – wcześniej, w maju, rozpoczęto budowę podobnego obiektu w Chebie. Nowe inwestycje obejmują również rozwój infrastruktury towarzyszącej, takiej jak myjki pojazdów kolejowych oraz nowoczesne urządzenia serwisowe, co umożliwi utrzymanie taboru kolejowego w doskonałej kondycji.

Nowa hala serwisowa w Havlíčkovym Brodzie to istotny element strategii modernizacji Českých drah, której celem jest zapewnienie wysokiej jakości obsługi nowoczesnych pojazdów kolejowych oraz zwiększenie efektywności i bezpieczeństwa transportu kolejowego w regionie i całym kraju.

Komentarze