Kolejny czeski przewoźnik wjeżdża na polskie tory. LEO Express od marca 2026 r. na trasie Warszawa-Kraków
Od 1 marca 2026 roku czeski przewoźnik Leo Express rozszerzy swoją działalność w Polsce, uruchamiając bezpośrednie kursy między Krakowem a Warszawą. Będzie to element nowego, wydłużonego połączenia z Pragi do stolicy Polski.
Dzięki temu Leo Express stanie się – po RegioJet – drugim czeskim operatorem oferującym przewozy pasażerskie w ramach polskich tras krajowych.
Rozkład jazdy:
- Jakie znaczenie dla pasażerów będzie miało wejście Leo Express na trasę krajową Kraków–Warszawa?
- W jaki sposób konkurencja z PKP Intercity może wpłynąć na ceny biletów i jakość usług?
- Czy Leo Express planuje w przyszłości uruchomienie kolejnych połączeń w Polsce poza trasą Kraków–Warszawa?
Koniec monopolu PKP Intercity na trasie Kraków–Warszawa
Do tej pory pasażerowie podróżujący między dwoma największymi polskimi miastami byli obsługiwani wyłącznie przez PKP Intercity. Wraz z wejściem czeskich przewoźników na rynek krajowy, polscy podróżni zyskają alternatywę i konkurencję cenową. Najtańsze bilety z Krakowa do Warszawy mają kosztować od 39 koron (około 7 zł), a z Pragi do Warszawy od 239 koron (około 44 zł).
Pierwszy krok w stronę przełamania monopolu wykona RegioJet już we wrześniu 2025 roku, a kilka miesięcy później ofertę uzupełni Leo Express. Przewoźnik zapewnia, że rozkład został zaplanowany tak, by umożliwić pasażerom wygodne podróże – poranne wyjazdy do Warszawy lub Krakowa i powroty wieczorem tego samego dnia.
Nowe połączenia i rozkład jazdy
Od grudnia 2025 roku Leo Express będzie obsługiwał trasę Praga–Kraków, a od marca 2026 roku przedłuży ją do Warszawy, dodatkowo wzmacniając ofertę dwoma dodatkowymi kursami dziennie.
Rozkład jazdy od 1 marca 2026 roku:
- Praga – Kraków – Warszawa: odjazdy z Pragi o 8:23, 12:23 (z przyjazdem do Warszawy o 21:43), 17:23 (kurs weekendowy) i 21:23 (z przyjazdem do Warszawy o 6:15).
- Warszawa – Kraków – Praga: odjazdy z Krakowa i Warszawy obejmują m.in. kurs poranny (7:21 z Warszawy, przyjazd do Pragi 16:43) oraz nocny (22:41 z Warszawy, przyjazd do Pragi 7:43).
Rozkład jazdy od 14 grudnia 2025 roku (tylko Praga–Kraków):
- Z Pragi odjazdy o 8:23 i 17:23 (drugi kurs tylko w weekendy).
- Z Krakowa do Pragi odjazdy o 5:47 (w niedziele i poniedziałki) oraz 14:30.
Podane godziny mają charakter wstępny i mogą ulec zmianie.
Leo Express od lat traktuje Polskę jako jeden ze swoich kluczowych rynków. Już od blisko dekady pasażerowie korzystają z połączeń kolejowych i autobusowych łączących Kraków z Pragą, a także z kursów autobusowych w stronę Ukrainy. Teraz przewoźnik idzie o krok dalej, wprowadzając krajowe połączenia na trasie Kraków–Warszawa. Rozkład jazdy został przygotowany w taki sposób, aby podróżni mogli wygodnie dojechać rano do stolicy lub Krakowa i wieczorem wrócić tym samym operatorem. Równolegle firma zaoferuje także nowe połączenia międzynarodowe między Warszawą a Pragą oraz zwiększy liczbę kursów na trasie Kraków–Praga, umożliwiając komfortowe podróże zarówno w dzień, jak i w nocy – podkreśla Peter Köhler, prezes Leo Express.
Plany na przyszłość
Leo Express nie wyklucza dalszej ekspansji na rynku polskim. Spółka rozważa możliwość uruchamiania kolejnych komercyjnych połączeń, a także wejścia na trasy w ramach kontraktów publicznych.
Wejście czeskich przewoźników na polską linię Kraków–Warszawa może oznaczać nową erę konkurencji, a dla pasażerów – większy wybór i atrakcyjniejsze ceny
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze