Kolejne wykolejenie pociągu w Czechach. Ewakuowano pasażerów
W czeskich Neratovicach doszło do wykolejenia pociągu pasażerskiego wjeżdżającego na stację. Jak poinformował rzecznik zarządcy infrastruktury kolejowej Martin Kavka, w wyniku zdarzenia nikt nie odniósł obrażeń,
Nie doszło do wycieku paliwa ani innych substancji eksploatacyjnych.
Rozkład jazdy:
- Co wiadomo o przyczynach wykolejenia pociągu pasażerskiego w Neratovicach?
- Jakie działania podjęły České dráhy po wstrzymaniu ruchu kolejowego na odcinku Neratovice – Všetaty?
- W jaki sposób organizowana jest zastępcza komunikacja autobusowa i jakie ograniczenia dotyczą obsługi przystanków?
Ruch kolejowy wstrzymany i zastępcza komunikacja autobusowa
Do wykolejenia doszło około godziny 12:30. Pociąg należał do Českých drah (ČD) i kursował na trasie Mělník – Praga Główna (Praha hl. n.). Skład oznaczony jako Os 9529 składał się z wagonu sterowniczego ABfbrdtn795 oraz pojazdu serii 854. Na miejscu zdarzenia pracowali strażacy, którzy ewakuowali około 30 pasażerów.
Zdarzenie spowodowało wstrzymanie ruchu kolejowego na odcinku Neratovice – Všetaty. České dráhy natychmiast wprowadziły autobusową komunikację zastępczą, która obsługiwała połączenia pomiędzy Mělníkiem a Neratovicami, z pominięciem stacji Všetaty i Malý Újezd. Ze względów technicznych autobusy nie mogły obsłużyć przystanku Tišice.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Po około godzinie od zdarzenia ruch kolejowy w kierunku Všetat został częściowo przywrócony. České dráhy poinformowały, że pociągi i autobusy zastępcze nie czekają na siebie wzajemnie, a do odwołania bilety ČD są honorowane w pociągach spółki ARRIVA.
Śledztwo w toku
Przyczyny wykolejenia są obecnie badane przez komisję ds. bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Wstępne ustalenia wskazują, że nie doszło do uszkodzenia torów ani infrastruktury stacyjnej, jednak dokładne okoliczności zdarzenia będą znane po zakończeniu dochodzenia.
Zarządca infrastruktury – Správa železnic – zapowiedział, że po zakończeniu prac śledczych tor zostanie dokładnie sprawdzony i przywrócony do pełnej eksploatacji.










Komentarze