Kolejne umowy na modernizacje linii Chabówka – Nowy Sącz
PKP PLK podpisały umowy na budowę trzech podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla modernizowanej linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz – podała spółka. Inwestycja kosztować będzie ponad 136 mln zł, a środki pochodzą z KPO.
Podstacje w Przymłyniu, Pisarzowej i Limanowej mają być gotowe do 2026 r.
Spis treści:
- Jakie podstacje trakcyjne będą budowane w ramach modernizacji linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz i kiedy planowane jest ich ukończenie?
- Jaki jest główny cel projektu Podłęże-Piekiełko i jakie korzyści ma przynieść podróżującym między Krakowem, Nowym Sączem i Zakopanem?
- Jakie prace budowlane są obecnie prowadzone w ramach modernizacji trasy Chabówka – Nowy Sącz i jakie odcinki są objęte inwestycją?
Prace trwają
Inwestycję wykona konsorcjum Grinea sp. z o.o i PNiUIK sp. z o.o., które będzie miało za zadanie przygotowanie projektów wykonawczych i realizację prac budowlanych. Roboty przy czwartej podstacji trakcyjnej zlokalizowanej w Mszanie Dolnej rozpoczną się już w październiku. Aby ograniczyć wpływ na środowisko, kable elektryczne do wszystkich lokalizacji będą prowadzone pod ziemią.
„Równolegle przygotowujemy podobne inwestycje dla nowego fragmentu linii kolejowej z Podłęża na południe. Ogłosiliśmy przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla podstacji trakcyjnych w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu wraz z pozyskaniem zgód i decyzji administracyjnych, niezbędnych do budowy nowych obiektów energetycznych i sieci przesyłowych” – poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.
Linia kolejowa z Chabówka – Nowy Sącz jest modernizowana od 2023 r. Trasa jest częścią większego projektu kolejowego Podłęże-Piekiełko, który ma stworzyć szybkie połącznie Krakowa z Zakopanem i Nowym Sączem. Jest to obecnie największa inwestycja kolejowa na południu Polski.
Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach: stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte. W Nowym Sączu, Limanowej, Marcinkowicach i Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.
Nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną ma być gotowa do 2030 r. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut, natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze