Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne umowy na modernizacje linii Chabówka – Nowy Sącz

inforail
02.10.2024 08:45
0 Komentarzy

PKP PLK podpisały umowy na budowę trzech podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla modernizowanej linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz – podała spółka. Inwestycja kosztować będzie ponad 136 mln zł, a środki pochodzą z KPO.

Podstacje w Przymłyniu, Pisarzowej i Limanowej mają być gotowe do 2026 r.

Spis treści:

  1. Jakie podstacje trakcyjne będą budowane w ramach modernizacji linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz i kiedy planowane jest ich ukończenie?
  2. Jaki jest główny cel projektu Podłęże-Piekiełko i jakie korzyści ma przynieść podróżującym między Krakowem, Nowym Sączem i Zakopanem?
  3. Jakie prace budowlane są obecnie prowadzone w ramach modernizacji trasy Chabówka – Nowy Sącz i jakie odcinki są objęte inwestycją?
Linia Chabówka Nowy Sącz
Linia Chabówka – Nowy Sącz

Prace trwają

Inwestycję wykona konsorcjum Grinea sp. z o.o i PNiUIK sp. z o.o., które będzie miało za zadanie przygotowanie projektów wykonawczych i realizację prac budowlanych. Roboty przy czwartej podstacji trakcyjnej zlokalizowanej w Mszanie Dolnej rozpoczną się już w październiku. Aby ograniczyć wpływ na środowisko, kable elektryczne do wszystkich lokalizacji będą prowadzone pod ziemią.

„Równolegle przygotowujemy podobne inwestycje dla nowego fragmentu linii kolejowej z Podłęża na południe. Ogłosiliśmy przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla podstacji trakcyjnych w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach. Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu wraz z pozyskaniem zgód i decyzji administracyjnych, niezbędnych do budowy nowych obiektów energetycznych i sieci przesyłowych” – poinformował Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP PLK.

Linia kolejowa z Chabówka – Nowy Sącz jest modernizowana od 2023 r. Trasa jest częścią większego projektu kolejowego Podłęże-Piekiełko, który ma stworzyć szybkie połącznie Krakowa z Zakopanem i Nowym Sączem. Jest to obecnie największa inwestycja kolejowa na południu Polski.

Obecnie prace budowlane toczą się na czterech fragmentach: stacja Limanowa, Limanowa – bocznica Klęczany, bocznica Klęczany – Nowy Sącz, Chabówka – Rabka Zaryte. W Nowym Sączu, Limanowej, Marcinkowicach i Rabce-Zdroju wykonawcy budują nowe mosty, wiadukty, stacje i przystanki. Inwestycja, oprócz modernizacji i elektryfikacji 75 km trasy Chabówka – Nowy Sącz, obejmie również budowę 58 km nowej linii, łączącej Podłęże z Tymbarkiem i Mszaną Dolną.

Nowa linia kolejowa, która połączy Kraków z Podhalem i Sądecczyzną ma być gotowa do 2030 r. Najszybsze pociągi przejadą trasą Kraków – Nowy Sącz w ok. 60 minut, natomiast podróż ze stolicy Małopolski do Zakopanego zajmie ok. 90 minut. (PAP)

Komentarze