Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejne „Griffiny” nr 80 i 81 dla PKP Intercity. Wiemy kiedy koniec dostaw

inforail
07.08.2025 10:30
0 Komentarzy

Flota nowoczesnych lokomotyw PKP Intercity powiększyła się o dwa kolejne pojazdy. Producent, firma NEWAG S.A., oficjalnie przekazała przewoźnikowi lokomotywy elektryczne E4DCU-080 oraz E4DCU-081.

Oznacza to, że przewoźnik ma już do dyspozycji 80 maszyn typu Griffin (EU160), które od lat stanowią filar modernizacji taboru dalekobieżnego w Polsce.

Rozkład jazdy:

  1. Ile lokomotyw Griffin pozostało jeszcze do dostarczenia w ramach umowy z PKP Intercity?
  2. W jaki sposób nowe lokomotywy wpłyną na jakość i punktualność połączeń dalekobieżnych?
  3. Jakie są najważniejsze zalety techniczne lokomotyw E4DCU produkowanych przez NEWAG?

Umowa na 96 lokomotyw – produkcja nadal trwa

Zgodnie z podpisaną wcześniej umową, NEWAG ma dostarczyć PKP Intercity łącznie 96 lokomotyw E4DCU. Ostatnie pojazdy mają trafić do przewoźnika w grudniu 2025 roku. Proces realizacji zamówienia przebiega zgodnie z harmonogramem, a kolejne lokomotywy sukcesywnie wzmacniają tabor spółki.

Wzrost możliwości przewozowych i komfortu pasażerów

Nowe jednostki trakcyjne to nie tylko inwestycja w nowoczesność, ale przede wszystkim realne zwiększenie możliwości przewozowych PKP Intercity. Lokomotywy Griffin charakteryzują się wysoką niezawodnością, lepszymi parametrami technicznymi i przystosowaniem do rozwijania dużych prędkości, co bezpośrednio przekłada się na poprawę jakości i komfortu podróży.

Dzięki zwiększającej się flocie, przewoźnik może oferować bardziej punktualne i szybkie połączenia między największymi miastami w Polsce. Jednocześnie inwestycja w polską produkcję wspiera rozwój krajowego przemysłu kolejowego.

Komentarze