Koleje Rumuńskie potrzebują spalinowych składów. Ale nie chcą ich kupić
SNTFC „CFR Calatori” S.A., narodowy przewoźnik kolejowy w Rumunii, ogłosił przetarg na wynajem spalinowych zespołów trakcyjnych (DMU) do obsługi pasażerskich połączeń krótkiego i średniego zasięgu.
Procedura ta obejmuje dwa odrębne pakiety, dotyczące obsługi tras Bukareszt-Craiova oraz Cluj-Iași.
Rozkład jazdy:
- Jakie trasy obejmuje przetarg na wynajem spalinowych zespołów trakcyjnych w Rumunii?
- Jakie kryteria muszą spełniać oferenci, aby wziąć udział w przetargu?
- W jaki sposób realizacja tego projektu wpłynie na jakość transportu kolejowego w Rumunii?
Szczegóły zamówienia
Przetarg przewiduje zawarcie umowy ramowej na okres 36 miesięcy. Maksymalnie pięciu operatorów może zostać wybranych do realizacji każdego z dwóch pakietów zamówienia:
- 1: Bukareszt-Craiova – wynajem od 3 do 26 spalinowych zespołów trakcyjnych, z maksymalnym zakresem podzlecenia obejmującym od 5 do 21 jednostek.
- 2: Cluj-Iași – wynajem od 3 do 16 jednostek, przy czym podzlecenia mogą obejmować od 5 do 11 jednostek.
Wartość maksymalna umowy ramowej wynosi 275 940 000 RON.
Warunki przetargu
Procedura przetargowa zakłada otwartą konkurencję i podlega regulacjom unijnym zgodnie z Dyrektywą 2014/25/UE. Warunki zgłoszenia obejmują następujące kryteria kwalifikacji:
- Doświadczenie i rejestracja – oferenci muszą udowodnić, że są prawnie zarejestrowani oraz mają odpowiednie kompetencje do świadczenia usług transportowych.
- Zdolność techniczna – minimalna liczba miejsc w DMU musi wynosić 100, a maksymalny wiek pojazdów nie może przekroczyć 27 lat.
- Kryteria środowiskowe – jednostki muszą spełniać co najmniej normę emisji Stage II.
- Szybkość dostawy – minimalna pierwsza dostawa powinna nastąpić w ciągu 6 miesięcy od podpisania kontraktu.
Oferty można składać do 28 kwietnia 2025 r., a ich ważność musi wynosić co najmniej 4 miesiące. Szczegółowa dokumentacja jest dostępna na platformie e-licitatie.ro.
Wpływ projektu na transport w Rumunii
Realizacja tego zamówienia ma na celu poprawę jakości przewozów kolejowych w Rumunii, zapewniając nowoczesne, bardziej efektywne energetycznie i komfortowe jednostki taborowe dla pasażerów. Poprawa mobilności w rejonach Bukaresztu i Cluj-Iași wpłynie pozytywnie na jakość transportu publicznego oraz zmniejszenie emisji spalin w ruchu kolejowym.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze