Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Rumuńskie potrzebują spalinowych składów. Ale nie chcą ich kupić

inforail
21.03.2025 14:30
0 Komentarzy

SNTFC „CFR Calatori” S.A., narodowy przewoźnik kolejowy w Rumunii, ogłosił przetarg na wynajem spalinowych zespołów trakcyjnych (DMU) do obsługi pasażerskich połączeń krótkiego i średniego zasięgu.

Procedura ta obejmuje dwa odrębne pakiety, dotyczące obsługi tras Bukareszt-Craiova oraz Cluj-Iași.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie trasy obejmuje przetarg na wynajem spalinowych zespołów trakcyjnych w Rumunii?
  2. Jakie kryteria muszą spełniać oferenci, aby wziąć udział w przetargu?
  3. W jaki sposób realizacja tego projektu wpłynie na jakość transportu kolejowego w Rumunii?

Szczegóły zamówienia

Przetarg przewiduje zawarcie umowy ramowej na okres 36 miesięcy. Maksymalnie pięciu operatorów może zostać wybranych do realizacji każdego z dwóch pakietów zamówienia:

  • 1: Bukareszt-Craiova – wynajem od 3 do 26 spalinowych zespołów trakcyjnych, z maksymalnym zakresem podzlecenia obejmującym od 5 do 21 jednostek.
  • 2: Cluj-Iași – wynajem od 3 do 16 jednostek, przy czym podzlecenia mogą obejmować od 5 do 11 jednostek.

Wartość maksymalna umowy ramowej wynosi 275 940 000 RON.

Warunki przetargu

Procedura przetargowa zakłada otwartą konkurencję i podlega regulacjom unijnym zgodnie z Dyrektywą 2014/25/UE. Warunki zgłoszenia obejmują następujące kryteria kwalifikacji:

  • Doświadczenie i rejestracja – oferenci muszą udowodnić, że są prawnie zarejestrowani oraz mają odpowiednie kompetencje do świadczenia usług transportowych.
  • Zdolność techniczna – minimalna liczba miejsc w DMU musi wynosić 100, a maksymalny wiek pojazdów nie może przekroczyć 27 lat.
  • Kryteria środowiskowe – jednostki muszą spełniać co najmniej normę emisji Stage II.
  • Szybkość dostawy – minimalna pierwsza dostawa powinna nastąpić w ciągu 6 miesięcy od podpisania kontraktu.

Oferty można składać do 28 kwietnia 2025 r., a ich ważność musi wynosić co najmniej 4 miesiące. Szczegółowa dokumentacja jest dostępna na platformie e-licitatie.ro.

Wpływ projektu na transport w Rumunii

Realizacja tego zamówienia ma na celu poprawę jakości przewozów kolejowych w Rumunii, zapewniając nowoczesne, bardziej efektywne energetycznie i komfortowe jednostki taborowe dla pasażerów. Poprawa mobilności w rejonach Bukaresztu i Cluj-Iași wpłynie pozytywnie na jakość transportu publicznego oraz zmniejszenie emisji spalin w ruchu kolejowym.

Komentarze