Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Irlandzkie z pierwszym pociągiem bateryjnym X’trapolis

inforail
13.11.2024 16:15
0 Komentarzy

W Dublinie Koleje Irlandzkie zaprezentowały pierwszy pociąg X’trapolis. Wydarzenie, w którym uczestniczyli przedstawiciele władz, Kolei Irlandzkich oraz mediów, zapowiada nowy etap w rozwoju transportu publicznego w Irlandii.

Pociągi od 2026 roku będą obsługiwać sieć DART+ (Dublin Area Rapid Transit), co znacząco poprawi jakość podróży w rejonie metropolitalnym Dublina.

Spis treści:

  1. Jakie konkretne korzyści dla pasażerów w Dublinie i okolicach przyniesie wprowadzenie nowych pociągów X’trapolis do sieci DART+?
  2. Jakie innowacyjne technologie zastosowano w pociągach X’trapolis, aby zwiększyć komfort i bezpieczeństwo podróżnych?
  3. Jakie są długoterminowe cele programu DART+ w kontekście zrównoważonego rozwoju i redukcji emisji w transporcie publicznym w Irlandii?

pociągi dla Zrównoważonej Mobilności

Nowa flota składa się z 37 pociągów, w tym 155 wagonów akumulatorowo-elektrycznych oraz 30 elektrycznych, zamówionych w dwóch transzach. Łącznie Koleje Irlandzkie mogą zamówić do 750 wagonów, co wpisuje się w ambitny plan DART+ mający na celu podwojenie przepustowości oraz potrojenie poziomu elektryfikacji sieci kolejowej w Dublinie. To przełomowa inicjatywa mająca uczynić kolej podstawą zrównoważonego transportu w Irlandii.

Pięciowagonowy skład, wyprodukowany w zakładzie Alstom w Chorzowie, jest kluczowym elementem tej nowej floty. Wiceprezes Kolei Irlandzkich, Jim Meade, zaznaczył, że nowe pociągi to krok w stronę zdekarbonizowanej i nowoczesnej sieci transportowej, która będzie elastyczna, przystępna cenowo i przyjazna środowisku.

Udogodnienia dla Pasażerów

Pociągi X’trapolis zostały zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów. Oferują one:

  • Niskopodłogowe drzwi z automatycznym, chowanym stopniem, ułatwiające samodzielne wejście osobom z ograniczoną mobilnością;
  • Szerokie przejścia między wagonami, zapewniające przestronność;
  • Specjalne miejsca dla wózków inwalidzkich, rodzin z dziećmi oraz rowerzystów;
  • Nowoczesne systemy informacji pasażerskiej z wyświetlaczami wysokiej rozdzielczości, aktualizacjami w czasie rzeczywistym i oświetleniem drzwi;
  • Funkcje zaprojektowane dla osób z potrzebami sensorycznymi, w tym indukcyjne pętle słuchowe;
  • Zaawansowane systemy monitoringu zwiększające bezpieczeństwo.

Produkcja i Usługi Wspierające

Pociągi wyprodukowane przez Alstom w Chorzowie to pierwszy od wielu lat zakup nowych składów na Zielonej Wyspie, które zastąpią starsze, wysłużone japońskie modele. Składy X’trapolis będą najdłuższymi i najbardziej pojemnymi pociągami w historii irlandzkiej floty – 10-wagonowy zestaw, złożony z dwóch pięciowagonowych pociągów, pomieści co najmniej 1,1 tys. pasażerów.

Oprócz dostawy samych składów, Alstom zapewni także szeroką gamę usług wspierających, w tym techniczne wsparcie i dostawy części zamiennych przez pierwsze 15 lat eksploatacji floty oraz trzy symulatory do szkolenia maszynistów.

Rewolucja w Irlandzkim Transporcie

Dostawa nowych pociągów to największa i najbardziej ekologiczna inwestycja w historii irlandzkiego transportu publicznego, która odmieni oblicze podróży w rejonie metropolitalnym Dublina, oferując pasażerom niezawodne, komfortowe i bezpieczne środki transportu.

Komentarze