Koleje Dolnośląskie przetestują wodorową lokomotywę PESY
Dolny Śląsk przygotowuje się do testów przełomowego rozwiązania w transporcie kolejowym – już w sierpniu planowane są jazdy próbne lokomotywy wodorowej.
To kolejny krok regionu w stronę nowoczesnej, ekologicznej kolei, której fundamentem mają być bezemisyjne technologie. Współorganizatorem testów będzie firma PESA Bydgoszcz, która od kilku lat rozwija tabor oparty na wodorze.
Rozkład jazdy:
- Kiedy i gdzie planowane są testy lokomotywy wodorowej na Dolnym Śląsku?
- Jakie korzyści z wdrażania technologii wodorowej i bateryjnej wskazują przedstawiciele PESA i samorządu dolnośląskiego?
- Ile nowych pociągów zamówiono w ramach współpracy Dolnego Śląska z firmą PESA i jakie są dalsze plany zakupowe?
Pierwsze testy wodorowej lokomotywy w Polsce
– Marszałek Gancarz postawił przed nami ambitne zadanie: mamy być najlepsi w Polsce – mówi Michał Rado, wicemarszałek województwa dolnośląskiego odpowiedzialny za kolej. – Dlatego jeszcze w sierpniu chcemy przeprowadzić testy lokomotywy wodorowej. Planujemy je wspólnie z firmą PESA. Dolny Śląsk będzie pierwszym regionem w kraju, który sprawdzi to rozwiązanie w warunkach rzeczywistych – zapowiada.
PESA i Koleje Dolnośląskie razem na drodze do czystego transportu
Prezes PESA Bydgoszcz Krzysztof Zdziarski podkreśla, że współpraca z dolnośląskim samorządem jest dla firmy wyróżnieniem i dowodem na to, że polskie technologie mogą sprostać wyzwaniom nowoczesnej mobilności.
– Nasze Elfy już dziś obsługują trasy niezelektryfikowane. Rozwijamy pojazdy bateryjne i wodorowe, bo to odpowiedź na potrzeby regionów stawiających na czystą energię – mówi Zdziarski.
Nowoczesny tabor dla Dolnego Śląska
Dolnośląski samorząd i PESA współpracują od lat. Tylko w obecnej kadencji podpisano umowy na dostawę aż 30 nowych pociągów z opcją na kolejne 20. Teraz trwają konsultacje nad możliwością zakupu taboru wodorowego lub akumulatorowego. To sygnał, że Dolny Śląsk chce nie tylko modernizować swoją kolej, ale również być liderem w wykorzystaniu innowacyjnych technologii w transporcie publicznym.
Planowane testy lokomotywy wodorowej mogą być pierwszym krokiem do szerszego wdrożenia tego typu pojazdów w codziennej obsłudze pasażerów, szczególnie na trasach niezelektryfikowanych, gdzie konieczne są alternatywne źródła napędu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze