Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kiedy koniec siódemek w PKP Intercity? Padł termin

inforail
14.06.2024 12:45
0 Komentarzy

W perspektywie dwóch lat stare lokomotywy znikną z parku taborowego PKP Intercity. Troszkę dłużej będą jeździć EP09 – poinformował na spotkaniu prasowym szef przewoźnika Janusz Malinowski.

Znalazły się firmy, które będą utrzymywać te lokomotywy.

Spis treści:

  1. Kiedy stare lokomotywy EU/P07 mają zostać wycofane z parku taborowego PKP Intercity?
  2. Jakie są główne przyczyny opóźnień pociągów PKP Intercity związane z lokomotywami EU/P07 i EP09?
  3. Jakie działania podjęło PKP Intercity, aby rozwiązać problemy z taborem?
Lokomotywa EP07
Lokomotywa EP07

Opóźnienia przez awarie

Najwięcej opóźnień jest z w powodu awarii lokomotyw EU/P07, EP09. To są opóźnienia liczone nie w minutach a w godzinach – mówił Janusz Malinowski.  

I dodał, że w przypadku awarii lokomotywy trzeba sprowadzić nową maszynę, która zastąpi tę zdefektowaną.

Według informacji przekazanych przez PKP Intercity 28,7% lokomotyw jest obecnie wyłączonych z użytkowania.

W przypadku opóźnień pociągów nie mamy natomiast wpływu na zdarzenia losowe, takie jak np. wypadki – mówił Janusz Malinowski.

Lokomotywa EP09 z pociągiem PKP Intercity
Lokomotywa EP09

Szef PKP Intercity przekazał, że sytuacja taborowa przewoźnika powinna ustabilizować się do końca roku. Przedstawiciele PKP Intercity spotkali się z producentami taboru i szczegółowo omówili problemy. Jedno z takich spotkań miało miejsce w Ostrawie, gdzie rozmowy były prowadzone z PESĄ. Warto dodać, że szef PKP Intercity Janusz Malinowski wraz z członkiem zarządu Marcinem Karasińskim do Czech pojechali pociągiem.   

Komentarze