Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kabina jednostki EN57-935 trafi do Stacji Muzeum

inforail
08.08.2024 14:45
0 Komentarzy

8 sierpnia na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich w Tłuszczu została odcięta kabina maszynisty z wycofanego z eksploatacji elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN57 o nr 935.

Pojazd ten został wyprodukowany w 1973 roku w Państwowej Fabryce Wagonów we Wrocławiu, a od roku 2005 r.  jeździł w barwach Kolei Mazowieckich.

Spis treści:

  1. Jakie jest przeznaczenie odciętej kabiny maszynisty z wycofanego z eksploatacji zespołu trakcyjnego EN57 o numerze 935?
  2. Kiedy i gdzie został wyprodukowany elektryczny zespół trakcyjny EN57 o numerze 935?
  3. Kto był obecny podczas odcięcia kabiny maszynisty na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich w Tłuszczu?
8 sierpnia na terenie Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru Kolei Mazowieckich w Tłuszczu została odcięta kabina maszynisty z wycofanego z eksploatacji elektrycznego zespołu trakcyjnego serii EN57 o nr 935.
Odcięcie kabiny EN57/foto: KM

Zostanie symulatorem

W ostatnich latach swojej służby m.in. obsługiwał połączenia na trasie Warszawa – Sochaczew.  Odcięta kabina maszynisty zostanie przekazana do Stacji Muzeum w Warszawie. Będzie przygotowywana pod adaptację symulatora jednostki EN57 tak, aby zwiedzający mieli możliwość poczuć się jak maszynista elektrycznego zespołu trakcyjnego kursującego
po mazowieckich szlakach. Zakup symulatora jednostki będzie możliwy dzięki dofinansowaniu przez Polskie Koleje Państwowe S.A. Symulator jednostki EN57 będzie drugim po Symulatorze Lokomotywy Elektrycznej EU07, z którego będzie można skorzystać, odwiedzając Stację Muzeum.

Podczas odcięcia jednostki obecni byli przedstawiciele Stacji Muzeum w osobie p. Dyrektor Emilii Oleksiak oraz Kolei Mazowieckich w osobie p. Bartłomieja Gederowicza, Naczelnika Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu.

Komentarze