Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest umowa na prace na linii kolejowej nr 3 – odcinek Poznań Górczyn – Zbąszynek. W ramach KPO

inforail
02.10.2024 16:45
0 Komentarzy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w ramach zadania „Prace na linii kolejowej nr 3 na odcinku Poznań Górczyn – Zbąszynek”, realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy.

Projekt ten ma na celu modernizację dwutorowej linii kolejowej na odcinku od km 310,895 do km 373,100, co umożliwi prowadzenie ruchu towarowego z prędkością do 100 km/h poprzez wymianę nawierzchni torowej oraz rozjazdów.

Spis treści:

  1. Jakie konkretne prace modernizacyjne zostaną przeprowadzone na linii kolejowej nr 3 w ramach projektu na odcinku Poznań Górczyn – Zbąszynek?
  2. Jakie są przewidywane korzyści wynikające z modernizacji linii kolejowej nr 3 dla transportu towarowego?
  3. W jaki sposób współpraca z podwykonawcami, takimi jak E=R=G Polska sp. z o.o. sp. komandytowa, wpłynie na realizację projektu?
Poznań
Linia kolejowa w Poznaniu/foto: PKP PLK

Umowa podpisana

Zwycięzcą przetargu zostało Zakład Robót Komunikacyjnych – DOM w Poznaniu sp. z o.o., które zaproponowało najkorzystniejszą ofertę o wartości 153 724 135,62 PLN netto (189 080 686,81 PLN brutto). W ramach realizacji projektu przewidziano współpracę z podwykonawcami, w tym z firmą E=R=G Polska sp. z o.o. sp. komandytową, odpowiedzialną za dokumentację projektową.

Wartość szacunkowa podstawowego zamówienia wynosiła 214 000 000,00 PLN netto. Dodatkowo przewidziano możliwość zlecenia zamówień podobnych o wartości 42 800 000,00 PLN netto, co zwiększa całkowitą wartość przetargu do 256 800 000,00 PLN netto.

Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i obejmuje szereg działań na rzecz poprawy jakości infrastruktury kolejowej w regionie poznańskim. Prace obejmują nie tylko modernizację torów, ale także szereg innych zadań, w tym roboty geodezyjne, utylizację odpadów, organizację ruchu oraz prace związane z elektroenergetyką trakcyjną.

Realizacja projektu wpisuje się w szerszy kontekst modernizacji polskiej infrastruktury kolejowej, z naciskiem na zwiększenie efektywności transportu towarowego i poprawę bezpieczeństwa na szlakach kolejowych.

Komentarze