Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna oferta na naprawy okresowe 14WE Kolei Śląskich. Poniżej szacunków

inforail
06.05.2024 12:45
0 Komentarzy

Jedna oferta została złożona w przetargu Kolei Śląskich na wykonanie usługi przeglądu 3 poziomu utrzymania 2 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14WE.

Mieści się ona w budżecie zamawiającego.

Dobra oferta

Ofertę złożyła firma Public Transport Service sp. z o.o. Jej wartość to 1.815.480,00 złotych brutto.

Zamawiający na ten cel chciał przeznaczyć kwotę 1 894 200,00 złotych brutto. Oferta mieści się zatem w szacunkach, wybór powinien być formalnością.

Jedna oferta została złożona w przetargu Kolei Śląskich na wykonanie usługi przeglądu 3 poziomu utrzymania 2 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 14WE.
Informacja z otwarcia ofert w przetargu na P3 14WE

14WE to elektryczne zespoły trakcyjne, wyprodukowane zostały przez NEWAG w Nowym Sączu w latach 2005-2007 na bazie popularnych jednostek EN57. Oficjalna prezentacja pojazdu odbyła się na Międzynarodowych Targach Kolejowych Trako w październiku 2005 roku w Gdańsku. W tym samym roku SKM Warszawa wprowadziła do eksploatacji 6 sztuk pojazdów.

Łącznie wyprodukowano zaledwie 9 sztuk jednostek tego typu, z czego Koleje Śląskie dysponują 2 pojazdami. Pojazdy 14WE o numerach 01 i 03 zostały wprowadzone do eksploatacji przez Koleje Śląskie w grudniu 2012 roku. Pojazdy charakteryzują się całkowicie nową konstrukcją pudła w stosunku do powszechnie znanych pojazdów typu EN57.

W celu zwiększenia funkcjonalności pojazdu w ruchu aglomeracyjnym zdecydowano się na stworzenie bezprzedziałowego wnętrza, w którym zamontowano wandaloodporne siedzenia, poręcze i słupki stanowiące uchwyty dla pasażerów stojących, a także półki bagażowe. W pojazdach znalazły się także dwie windy ułatwiające wsiadanie osobom z niepełnosprawnością ruchową, 4 specjalne miejsca do przypięcia wózków inwalidzkich oraz 8 stojaków na rowery. W kabinach maszynisty zainstalowano całkowicie nowe pulpity sterownicze i regulowane fotele.

W latach 2016-2017 wyposażono pojazdy w toaletę z obiegiem zamkniętym i dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zainstalowano również nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz system monitoringu i interkomu.

Komentarze