Inwestycje Alstomu w zakłady produkcyjne
Alstom poinformował, że wzmacnia zdolności produkcji taboru kolejowego w Polsce. W ciągu pięciu lat, tj. od 2022 do 2027 roku, realizowane są inwestycje o łącznej wartości 487 mln zł z przeznaczeniem na rozwój zakładów w Chorzowie, Wrocławiu i Nadarzynie.
W ostatnich trzech latach przeznaczono już 320 mln zł na rozbudowę infrastruktury dla nowych projektów i modernizację zakładów, w tym uruchomienie nowej linii do spawania aluminium we Wrocławiu, co pozwoliło zakładowi rozszerzyć zdolności produkcyjne, skoncentrowane pierwotnie na taborze z czarnej stali.
Rozkład jazdy:
- Na co konkretnie zostaną przeznaczone środki z planowanych inwestycji o wartości 170 mln zł w zakładzie Alstom w Chorzowie?
- Jakie znaczenie dla działalności Alstom w Polsce miała produkcja wagonów Coradia Stream przeznaczonych na rynek włoski?
- Jakie rodzaje taboru kolejowego będą produkowane w nowych halach Alstom w Polsce dla klientów zagranicznych?
Jakie inwestycje?
Kolejne inwestycje o wartości około 170 mln zł zostaną przeznaczone w ciągu najbliższych dwóch lat w rozwój największego polskiego zakładu Alstom w Chorzowie. Inwestycje uwzględniają budowę hal i torów kolejowych, a także instalację nowego sprzętu. Trzy nowe hale o łącznej powierzchni prawie 8 tys. m kw. zostaną wyposażone w nowoczesne linie produkcyjne i maszyny. Będą w nich powstawać pociągi dwu- i jednopiętrowe dla klientów z całej Europy, m.in. z Danii, Rumunii i Niemiec.
Realizacja nowych kontraktów w Chorzowie będzie możliwa również dzięki rozbudowie i adaptacji jednej z istniejących hal. W ostatnich sześciu latach wyprodukowano w niej blisko 1300. wagonów dla 324 elektrycznych zespołów trakcyjnych Coradia Stream przeznaczonych na rynek włoski. Ostatni wagon wyjechał z chorzowskiej linii produkcyjnej do Włoch wiosną 2025 roku. Z tej okazji zorganizowano w zakładzie wewnętrzną uroczystość. Na przestrzeni lat w realizację tego kontraktu zaangażowanych było ponad tysiąc pracowników zakładu.
– Ciężko pracujemy, by sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na wysokiej jakości tabor kolejowy na europejskim i globalnym rynku. Polskie zespoły odegrały kluczową rolę w projektowaniu i produkcji nowych pociągów, komponentów oraz rozwiązań, które sprawiają, że mobilność jest bezpieczna, wygodna, przyjazna dla środowiska i szeroko dostępna — podkreśla Beata Rusinowicz, Dyrektor Zarządzająca Alstom w Polsce, Ukrainie i Krajach Bałtyckich. – Dzięki nowym mocom produkcyjnym w naszych polskich zakładach planujemy zrealizować ambitny portfel zamówień dla międzynarodowych klientów. Obejmuje on produkcję pociągów Coradia Stream dla Danii, Rumunii i Bułgarii, a także piętrowych pociągów Coradia Max dla niemieckich operatorów kolejowych z sieci Brema – Dolna Saksonia (LNGV), Badenia-Wirtembergia i Men-Wezera. Zamówienia od tych klientów obejmują łącznie ponad 200 jednostek.
W 2024 roku zdolności produkcyjne Alstom zostały dodatkowo wzmocnione poprzez otwarcie nowej hali o powierzchni ponad 10 tys. m kw. w Świętochłowicach. Zakład produkuje specjalistyczne komponenty, w tym kabiny do pociągów Coradia Max i Coradia Stream oraz podzespoły wagonów metra. Wykonuje również prace związane z wyposażaniem nowych i modernizacją istniejących pociągów. W hali znajdują się stanowiska umożliwiające obsługę sześciu wagonów jednocześnie. Procesy produkcyjne są realizowane w ścisłej współpracy z zakładem w Chorzowie, który jest centrum kompetencyjnym Alstom w zakresie produkcji pociągów metra i pociągów regionalnych, a także części do transportu podmiejskiego i miejskiego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze