Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

InnoTrans 2024: Stadler zaprezentował lokomotywę dwutrakcyjną Class 99

inforail
26.09.2024 08:45
0 Komentarzy

Na tegorocznych targach InnoTrans w Berlinie, 25 września 2024 roku, firma Stadler oficjalnie zaprezentowała swoją najnowszą lokomotywę dwutrakcyjną Class 99 Co’Co’.

Lokomotywa ta, zamówiona przez Beacon Rail oraz GB Railfreight, będzie pierwszym tego typu pojazdem w Wielkiej Brytanii i stanowi kontynuację sukcesu lokomotyw EURODUAL, które odniosły sukces na kontynencie europejskim.

Spis treści:

  1. Kto zamówił lokomotywę Class 99 od firmy Stadler?
  2. Jakie korzyści ekologiczne oferuje lokomotywa Class 99 w porównaniu do tradycyjnych lokomotyw spalinowych?
  3. Jakie systemy bezpieczeństwa zostały zainstalowane w lokomotywie Class 99, aby była zgodna z brytyjskimi standardami kolejowymi?
Lokomotywa Class 99
Lokomotywa Class 99

30 lokomotyw w zamówieniu

Lokomotywa Class 99 wyposażona jest w system podwójnego napędu, który pozwala na pracę zarówno w trybie elektrycznym, jak i diesel-elektrycznym. Dzięki temu lokomotywa może poruszać się po liniach zelektryfikowanych, jak i tych, które nie posiadają sieci trakcyjnej, co przyczynia się do redukcji emisji dwutlenku węgla i zastąpienia lokomotyw spalinowych.

Zamówienie obejmuje 30 lokomotyw, które mają zrewolucjonizować sektor kolejowy w Wielkiej Brytanii, przynosząc korzyści ekonomiczne oraz ekologiczne. Pojazdy te są dostosowane do brytyjskiej sieci kolejowej i posiadają moc 6000 kW, co umożliwia im osiągnięcie prędkości do 120 km/h przy imponującej sile trakcyjnej wynoszącej 500 kN.

Lokomotywa Class 99
Lokomotywa Class 99

Lokomotywa Class 99 została zaprojektowana z myślą o komforcie i bezpieczeństwie maszynisty. Kabina jest nowoczesna i wygodna, z centralnie umieszczonym fotelem, który zapewnia doskonałą widoczność dzięki dużemu przedniemu oknu. Systemy kamer umożliwiają monitorowanie pantografów oraz stref manewrowania, a także przestrzeni przed lokomotywą.

Lokomotywa jest także wyposażona w dwa systemy zabezpieczające wymagane na brytyjskich liniach kolejowych – AWS i TPWS, a wkrótce zostanie również zainstalowany system ETCS.

Lokomotywa Class 99
Lokomotywa Class 99

Iñigo Parra, prezes Stadler Valencia, podkreślił, że Class 99 to kluczowy krok w stronę zrównoważonego transportu kolejowego. „Jest to pojazd, który pomoże zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, wspierając cele dotyczące neutralności klimatycznej w Wielkiej Brytanii” – powiedział Parra.

John Smith, dyrektor generalny GB Railfreight, dodał, że Class 99 będzie rewolucją dla brytyjskiego sektora transportu kolejowego, oferując klientom możliwość prowadzenia w pełni zrównoważonych usług przewozowych na terenie całego kraju.

Lokomotywa Class 99
Lokomotywa Class 99

Komentarze